Vanguard Alta Pro 263AT

Allerlei accessoires kun je hier bespreken, van tassen tot flitsontstekers.
Plaats reactie
Larz

Vanguard Alta Pro 263AT

Bericht door Larz » ma 11 jun 2012, 12:31

Zie ik net op cameratools een leuke aanbieding.
De Vanguard Alta Pro 263AT + SBH-100 voor €175

Heeft iemand ervaring met dit statief?
De reviews zijn OK. Maar ben toch geneigd om voor Manfrotto 055XPROB te gaan.
Maar komt dit door het merk???

Larz

Elja
Beheerder
Contacteer:

Re: Vanguard Alta Pro 263AT

Bericht door Elja » di 12 jun 2012, 09:12

Waarschijnlijk wel ja. ;)

Om het nog moeilijker te maken, heb je ook al naar de statieven van Benro gekeken? Betaalbaar en ik ben erg tevreden over mijn exemplaar.

Elja
Photofacts; weblog over fotografie..
Photofacts.net; blog about photography..
Elja Trum Fotografie; portfolio

Jack
Contacteer:

Bericht door Jack » di 12 jun 2012, 09:23

Of het door de naam komt weet ik niet, ik heb het door jou genoemde statief en ik ben er zeer over te spreken. Nadeel is het gewicht, maar dat maakt het statief wel erg stabiel. Van Vanguard weet ik helemaal niets, maar ik zou het zeker aandurven om een Benro te kopen. Of ze gemiddeld genomen goedkoper zijn dan Manfrotto weet ik niet.

Succes en wijsheid gewenst met je keuze!

Larz

Bericht door Larz » di 12 jun 2012, 15:38

@Elja, Ik heb een Benro wel eens in mijn handen gehad. Zeker een leuke tegenhanger. Welk type heb jij?

Benro Flex Statief A2970F + BH2 is vergelijkbaar en totaal €25 duurder dan de Vanguard aanbieding. Maar ja, liever heb ik de B1 kop van Benro maar die is weer €80 duurder...
Als ik de een review bekijk van de SBH100, dan is daar toch wel goed over nagedacht.

Een leuk filmpje waarin ik ook de Benro beter vindt dan de Manfrotto 055XPROB
http://www.youtube.com/watch?v=OiqD7v9mKPY

Dus nu de vraag Benro of Vanguard.
Het kliksysteem van de poten is bij de Vanguard weer makkelijker. Maar vraag me ook af hoe vaak ik dat ga gebruiken. De Vanguard heeft een clipsluiting en de Benro heeft een twistsluiting voor het uitschuiven van de poten. Waarbij twist mijn voorkeur heeft...

Weet iemand het verschil tussen de Benro 2970F en de 2970T?

Bij de Vanguard ben ik €175 kwijt en de Benro met B1 kop €284 (want de BH2 kop ga ik niet blij van worden denk ik)
Waarom heb ik geen geldboom in mijn achtertuin? Zou toch graag rond de €200 willen blijven ipv de €300.

Lees ik net dat de hoogte van de Vanguard AP263AT zonder middenzuil 132.5 cm is.
Als ik naar de Benro kijk, is dat 147.5 cm.
15 cm verschil.... Als ik de poten uitschuif (+10cm balhoofd) past de Benro beter bij mijn lengte dan de Vanguard.

reinoud
Contacteer:

Bericht door reinoud » di 12 jun 2012, 23:43

Larz schreef: Lees ik net dat de hoogte van de Vanguard AP263AT zonder middenzuil 132.5 cm is.
Als ik naar de Benro kijk, is dat 147.5 cm.
15 cm verschil.... Als ik de poten uitschuif (+10cm balhoofd) past de Benro beter bij mijn lengte dan de Vanguard.
klinkt allebei alsof je door je knieën moet of met kromme rug staat als je je statief gebruikt. Die middenzuil wil je niet omhoog doen, dat scheelt veel stabiliteit. En ik kan je uit ervaring vertellen: als je een avondje foto's van statief maakt wil je je zoeker *op* ooghoogte en niet 3 cm eronder. Dat voel je dezelfde avond nog in je rug.

fotoutrecht

Bericht door fotoutrecht » wo 13 jun 2012, 11:33

IK heb begin van het jaar een lichtgewicht statief gekocht een Folconeyes G1228 weegt maar 1,4 kg voor op reis, (dezelfde reis dat de 16-35 kapot ging)dat statief was een van de oorzaken, persoonlijk vind ik deze statieven te licht,heerlijk als je op reis ben.maar er zit niets voor niets een haak aan aan de onderkant van de zuil om er iets zwaars aan te hangen.dat deed ik dus niet op deze reis.bij een beetje rukwind gaat hij om,vooral omdat je er niet op rekent,rukwinden op een brug of iets dergelijks.
Voor normaal heb ik een ..hou je vast een Manfrotto )058B weegt met kop 7,5 kg en die staat stevig op de grond met een beetje wind.geen windkracht 9 maar wel 5 a 6.

Plaats reactie