extra accu

Allerlei accessoires kun je hier bespreken, van tassen tot flitsontstekers.
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
fotomenneke Stef
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

extra accu

Bericht door fotomenneke Stef » zo 17 mar 2013, 11:34

IKI wil een extra accu kopen. De LP-E6 voor mijn Canon 7D.Nu heb ik een accu gevonden voor een prijs van €29,95 met 3 jaar garantie. Het is geen originele accu. heeft wel dezelfde 1800 mah. Heeft iemand ervaringen met merkloze accu's ?

Ik hoor het graag

Stef

Bram Bovens
Contacteer:

Re: extra accu

Bericht door Bram Bovens » di 19 mar 2013, 11:20

Beste Stef,

Het kan nog veel goedkoper, namelijk onder de 10euro (heb er voor rond de 5euro gezien) en die accu's doen het prima, komen van ebay en www.dx.com. Heb je wel een paypal account of creditcard nodig maar bestellen met paypal op ebay is 100% veilig want je krijgt je geld terug als je niets hebt ontvangen van de verkoper, doen ze dit niet kun je altijd een Paypal claim maken maar dat voorkomen de verkopers liever dus zover is het bij mij nog nooit hoeven komen. Deal Extreme is gewoon een bedrijf en daar heb ik nog NOOIT problemen mee gehad en ik en mijn vader bestellen er al jaren onnodige maar leuke gadgets etc.

De accu's op zich zijn prima, die van mij zijn Chineese 1800mAh accu's en ik merk geen verschil in accu duur hoewel ik dit nooit officieel heb nagemeten in werkelijke tijd, als er al verschil in zit dan hindert het niet. De camera kan ook in het menu de accu's, percentages en laad capaciteit etc. gewoon zien. In een battery grip geven ze ook geen enkel probleem bij mij, zelfs niet als ik 1 originele en een namaak er in stop.

Na verloop van tijd werken ze bij mij niet meer maar dan zijn we wel enkele jaren verder, ik heb ze in die tijd wel stil laten liggen omdat ik 4 originele Canons heb op dit moment, misschien dat dat er nog toe doet. Zou nu ik er zo over na denk zelfs kunnen dat ze gewoon ram leeg zijn.

Voor die nog geen 10euro koop je tegen die tijd weer gewoon nieuwe of nu alvast 3/4/5+ voor de prijs van die ene van 30euro en dan kun je er voorlopig tegen aan. Die accu van 30euro is waarschijnlijk precies dezelfde accu als die op Ebay voor onder de 10euro maar de verkoper moet er ook wat aan verdienen hier in Nederland, verzendkosten, BTW en invoerrechten etc.. Als je privé via Ebay besteld in China is de kans HEEL klein dat je invoerrechten moet betalen, het is mij één keer gebeurd bij een bestelling en ik bestel al jaren in China met grote regelmaat, de bedragen zijn overigens om te lachen zo laag hoewel dat afhankelijk is van het product.

Veel internet web winkeltjes hier in Nederland (die veelal ook op Marktplaats adverteren) kopen hun spullen namelijk zelf via Ebay of rechtstreeks in China en verkopen het hier in Nederland met (soms belachelijke veel) winst. Hier worden een aantal mensen best wel rijk van, ik heb het zelf ook overwogen maar er zijn er al zoveel. Voordeel is dan wel als je bij 'die' Nederlander koopt je makkelijker zit met garantie en geen 3/4 weken moet wachten maar het scheelt meestal dan ook wel aanzienlijk in prijs plus dat verzenden vanuit China meestal gratis gebeurd, die kosten komen er in Nederland vaak nog eens overheen. Je hebt bij Ebay dus vaak geen of maar beperkte garantie en je moet het terug sturen naar China maar voor dat geld om het terug te sturen koop je gewoon weer een nieuwe of twee en kun je er weer tegenaan.

Als je kunt wachten zou ik persoonlijk via Ebay of www.dx.com kopen.

Ik heb zelf het geluk gehad originele Canon LP-E6 accu's te kopen voor 10euro per stuk (!!!) bij een pandjeshuis in Eindhoven waar ik uit de buurt kom. Niet echt mijn soort winkel maar voor dat geld, nieuw in de originele verpakking met holografisch logo en productie datum etc. er op kon ik het niet laten er even naartoe te gaan.

Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust!

Bram

DiTe
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Bericht door DiTe » di 19 mar 2013, 11:45

Hallo Stef,

Ik kan beamen wat Bram overige niet-eigen-merk, maar wel compatible accu's stelt.
Ik gebruik al jaren de veel goedkopere accu's die ik op ebay koop en tot nog toe met nauwelijks tot geen problemen. "Nauwelijks" omdat ik een enkele keer wel een accu overhield die 'op' was. Maar met meer dan 30 accu's bij elkaar mag je dat aantal van 2 die 'op' waren wel verwaarlozen als je bedenkt hoe goedkoop ze zijn. Op die enkele na, doen ze het allemaal nog uitstekend. Ik heb 5 canon camera's en gebruik ze regelmatig en dat al minstens 9 jaar.

Groet,

DiTe

fotomenneke Stef

Bericht door fotomenneke Stef » di 19 mar 2013, 15:28

Bram en DiTe,
bedankt voor jullie reacties.IK ga eens kijken bij DX en dan bestellen.

Plaats reactie