Workshops photoshop en andere bewerkingsprogramma’s

Deel hier je tips voor het werken met Photoshop of stel vragen over hoe je bepaalde bewerkingen uit kunt voeren.
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Vogeltje
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Workshops photoshop en andere bewerkingsprogramma’s

Bericht door Vogeltje » di 02 dec 2014, 17:50

Hallo allemaal,
Ik kom even het water uittesten hier. Ik ben zelf een fervent amateurfotograaf en ik merk dat er in mijn omgeving steeds meer mensen graag met de camera in de weer zijn. Voor mij is het bewerken van foto’s een belangrijk onderdeel van de gehele hobby en ik merk dat heel veel mensen hier toch wel moeit mee hebben. Nu heb ik plannen om een site op te richten met tutorials van verschillende bewerkingsprogramma’s. Voor veel mensen is Photoshop bijvoorbeeld te duur, maar er zijn ook veel goede, gratis programma’s, zoals Gimp. Nu zit ik te twijfelen of ik alles gewoon op YouTube zal zetten (en dus wat bijverdien door hopelijk wat reclame) of dat ik een site aan ga maken waarop ik vraag om een kleine vergoeding voor een tutorial. In dit laatste geval wordt het dus een wat groter project (en dat heb ik eigenlijk in mijn hoofd, maar ik weet niet of het haalbaar is). Ik zit nu te kijken op strato, naar een virtual server met windows of linux, maar dan is het online zetten van de site zelf dus best wel een investering.

Heel verhaal, maar mijn vraag is eigenlijk de volgende: denken jullie dat er belangstelling is voor zo’n site? Ik realiseer me dat er al veel tutorials online staan, maar ik wil het echt professioneel aanpakken in het geval van een website. Ook met goede handleidingen enzo. Zouden jullie bereid zijn te betalen voor een goede tutorial, fijne handleidingen en eventueel nog extra hulp via e-mail?

Pinjo
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Workshops photoshop en andere bewerkingsprogramma’s

Bericht door Pinjo » wo 17 dec 2014, 12:45

Aan het aantal reacties te zien, is er niet veel belangstelling voor.
Maar laat je daardoor vooral niet ontmoedigen.
Zoals jezelf al zegt staan er al heel veel tutorials op het internet.
Ik vraag me daarom af of mensen bereid zijn te betalen voor iets wat ze elders gratis kunnen krijgen?
Ik denk dat je dan wel met iets aan moet komen wat ook werkelijk nieuw en uniek is.
Succes met brainstormen.

Panoramamaker

Bericht door Panoramamaker » di 30 dec 2014, 12:08

Onduidelijk foto's speken mij niet aan, ze lijken mislukt en bewogen. Mijn Mening: Foto's moeten het pure moment laten zien. Bewerken van foto's die ik en Windows live Photo Gallery, en daar de opties contrast en dan lichter. De meeste zelfs gratis bewerking programma's zijn te moeilijk voor de meeste PC gebruikers.
Ook Picasa maakt de foto's niet mooier.

Elja
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Elja » di 13 jan 2015, 10:29

Natuurlijk is er interesse voor videotutorials sites. Photofacts Academy loopt best goed bijvoorbeeld. Je hebt echt geen eigen virtuele server nodig. Photofacts Academy draait ook gewoon op een shared hosting pakketje voor een paar tientjes per jaar.

Het is echter wel een flinke klus om zo'n site te bouwen én goede tutorials te maken.
Het nadeel van je richten op mensen die Photoshop niet kunnen betalen is wellicht ook dat deze mensen jouw videotutorials ook niet zo snel kunnen betalen. Maar daar kan ik me natuurlijk volledig in vergissen.
Photofacts; weblog over fotografie..
Photofacts.net; blog about photography..
Elja Trum Fotografie; portfolio

Wolves fotografie
Contacteer:

Bericht door Wolves fotografie » vr 17 apr 2015, 23:01

Ik denk dat mensen die kiezen voor een gratis programma ook kiezen voor de gratis tutorials.
Misschien als je eerst mensen aan je bint door middel van een live workshop, dat ze daarna ook veel sneller online bij je willen kopen, aangezien ze je dan al kennen en al weten hoe je les geeft. Ik kan mij voorstellen dat ze dan, als ze jouw manier van lesgeven prettig vinden, sneller voor jou kiezen dan verder te gaan zoeken naar gratis.
Fotografie is de kunst van het kijken.

www.wolves-fotografie.nl voor al uw foto-opdrachten.
www.komfotograferen.nl voor cursussen, workshops en privé-lessen fotografie en/of fotobewerking.

Plaats reactie