Handelingen in photoshop CS6

Deel hier je tips voor het werken met Photoshop of stel vragen over hoe je bepaalde bewerkingen uit kunt voeren.
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
jannemie
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Handelingen in photoshop CS6

Bericht door jannemie » di 01 sep 2015, 09:14

Ik heb een reeks foto’s die ik op een canvas 16x9 wil zetten om een voorstelling te maken.
Ik wil hier een handeling voor maken omdat het er nogal veel zijn.
ik maak een canvas 16x9
Ik plaats een foto, zet hem op de juiste grootte, netjes uitgelijnd, lijntje errond, schaduwtje.
Dan sla ik deze op in een aparte map.
Daarna ga ik inhoud vervangen.
Alles gebeurt gelijk het moet. Foto past, lijntje en schaduw zijn er. Perfect.
Dan ga ik die opslaan maar moet er een andere naam aan geven (logisch toch)
Als ik nu de handeling starten wil, komen we bij het opslaan.
Daar zit ik strop.
De nieuwe canvas gaat zich opslaan met dezelfde naam. Dat is natuurlijk fout.
Kan ik een handeling maken waarin de naam steeds vanzelf aanpast wordt?
Ik zou dan ook naar de map willen terug gaan waar ik de foto's die geplaatst (vervangen) moeten worden.
Hoe doe ik dat?

Dank u

Mirjam Hartog
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Handelingen in photoshop CS6

Bericht door Mirjam Hartog » wo 23 sep 2015, 21:35

Kun je niet gewoon gebruik maken van de software van de website waar je het gaat laten printen?

reinoud
Contacteer:

Bericht door reinoud » wo 23 sep 2015, 22:58

voor printen hoef je de maat van de foto niet in te stellen (dat is alleen belangrijk bij drukwerk). Zolang de verhouding maar goed is.

Voor dit soort zaken is Photoshop geen handig tool. Daarvoor prefereer ik Lightroom.

Jan 12

Bericht door Jan 12 » do 24 sep 2015, 10:00

Volgens mij kan automatisch onder een andere naam opslaan niet (je vindt het eerst logisch..... ;) ) Ik vind overigens dat je al behoorlijk ver gekomen bent met die handelingen!

Plaats reactie