exif en importvolgorde

Werken met Adobe Photoshop Lightroom.
Deel tips en trucs!
Plaats reactie
ronhoo

exif en importvolgorde

Bericht door ronhoo » zo 12 feb 2017, 23:39

Ik heb 2 vragen,
1. ik kan in Exif niet zien hoe mijn witbalans in de camara is ingesteld, hoe kun je dit zichtbaar maken.
2. Als ik foto's wil importeren verschijnen de oudste foto's, in het importvenster, vooraan, hoe kan ik dit omkeren, zodat de nieuwste foto's bovenaan staan?

duynduyn

Re: exif en importvolgorde

Bericht door duynduyn » ma 13 feb 2017, 18:15

1. Ik meen vanaf versie 5 van LR wordt de witbalans in graden Kelvin in de ontwikkelmodule getoond.

2. Als de rasterweergave actief is, kun je onder het raster instellen waar je op wil sorteren en op de A/Z knop
aangeven in welke richting (omhoog/omlaag), zie afbeelding

Afbeelding

ronhoo

Bericht door ronhoo » ma 13 feb 2017, 23:15

hoi duynduyn
1. bedankt dat had ik nog niet gezien, maar ik wil graag zien in Exif, hoe de witbalans instelling van de camera was tijdens de opname.
2. Jij hebt het over de rasterweergave, maar ik bedoel expliciet het scherm tijdens de import, ik wil daar graag de nieuwste foto's bovenaan hebben

reinoud
Contacteer:

Bericht door reinoud » wo 15 feb 2017, 00:40

Witbalans is geen standaard Exif veld, maar verschilt per fabrikant. In Lightroom kun je het niet zien.
Ik vraag me ook af wat de toegevoegde waarde zou zijn. Ik stel hem meestal toch achteraf in aan de hand van een foto die ik maak van mijn colorchecker passport.

Plaats reactie