Lightroom opent met geen enkele catalogus

Werken met Adobe Photoshop Lightroom.
Deel tips en trucs!
Plaats reactie
Marion

Lightroom opent met geen enkele catalogus

Bericht door Marion » vr 29 jul 2016, 17:32

Hallo,
Dit probleem ben ik al eerder tegengekomen nadat ik geupgrade was van LR5 naar LR6. Wat ik toen gedaan heb om m'n catalogus te openen, weet ik helaas niet meer. Maar ik heb dus het volgende probleem: vanmiddag opende ik LR maar het was alsof ik net begon met LR; mappenstructuur totaal verdwenen! Dus naar "bestand" om catalogus te openen maar dat lukte ook niet. Ook geprobeerd met een backupcatalogus maar dan krijg ik de melding "geen zoekresultaten".
Help wat doe ik fout? Gr. Marion

reinoud
Contacteer:

Re: Lightroom opent met geen enkele catalogus

Bericht door reinoud » za 30 jul 2016, 11:46

Marion schreef: Dus naar "bestand" om catalogus te openen maar dat lukte ook niet.

Wat bedoel je met 'lukte niet'? Kun je het catalogusbestand niet vinden? Krijg je een foutmelding (dat hij al open is)? Krijg je een lege catalogus?

Marion

Bericht door Marion » za 30 jul 2016, 16:34

Als ik m'n catalogus wil openen dan doet ie dus niks. Hij laat gewoon lightroom zien zonder m'n mappen links. Alsof ik opnieuw begin met LR.

Gwenny

Bericht door Gwenny » di 16 aug 2016, 13:48

Ik heb een tijdje geleden een gelijkaardig probleem gehad....

Wat bleek toen ? Al mijn foto's staan normaal op de K partitie (plaats op de harde schijf)... Lightroom weet dit en zoekt op doe plaats naar foto's en catalogi.

Nu had mijn computer er om een of andere onduidelijke reden er een L partitie van gemaakt... waardoor Lightroom de foto's en de catalogi niet meer vond (en ook niet de backups).

L partitie hernoemt naar terug K partitie en het probleem was opgelost!
Hopelijk ben je hier iets mee.

Plaats reactie