Radiaal filter gebruiken

Werken met Adobe Photoshop Lightroom.
Deel tips en trucs!
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Robin12th
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Radiaal filter gebruiken

Bericht door Robin12th » ma 26 mar 2018, 07:52

Hallo ik ben nieuw lid en enthousiaste gebruiker van Lightroom classic cc. Ik loop tegen het volgende aan .Als ik radiaalfilter gebruik dan worden de verandering toegepast op de gehele afbeelding ipv binnen of buiten de cirkel.Ik ben hier al een tijdje mee aan het stoeien maar heb nog geen oplossing.Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen .Instelling ???

m.vr.gr Robin

appelflap
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Radiaal filter gebruiken

Bericht door appelflap » di 27 mar 2018, 10:45

Beste Robin.
Er zijn drie belangrijke aspecten bij het gebruik van een radiaalfilter .
A alle veranderingen die je aanbrengt zullen binnen of buiten de cirkel plaatsvinden afhankelijk van het aanvinken van het masker omkeren( onderin het vak radiaalfilter). Dus aangevinkt vindt de aanpassing binnen de door jou gemaakte cirkel plaats die start vanuit een kruisje . Bij niet aangevinkt buiten de door jou gemaakte cirkel.

B Boven de aanduiding masker omkeren zit een schuifregelaar ( door mij in het nederlands vertaald) die de doezelaar heet waarin je de van binnen naar buiten in of uit de cirkel het verloop in intensiteit regelt . Of anders gezegd de overgangen verzacht.

C Zorg er altijd voor dat alle schuifregelaars van heel het vak radiaalfilter na voorgaand gebruik opnieuw op 0 of neutraal staan. Dit doe je door de alt toets in te drukken waarop linksboven in het radiaalvak het woord effect veranderd in het woord opnieuw instellen. Als met de toets alt ingedrukt houdend en het pijltje op opnieuw instellen geplaatst met je linkermuis toets klikt springen alle schuifregelaars naar de 0 positie en kun je naar believen alle in dat vak ter beschikking staande hulpmiddelen inzetten ter verbetering van het door jou gewenst resultaat.
vr gr Carlo

Mocht je nog vragen overhouden mag je mij gerust mailen op carlo.linders@gmail.com .

appelflap

Bericht door appelflap » di 27 mar 2018, 10:57

Ps
Ter verduidelijking zal ik een link plaatsen waarin het thema Radiaalfilter met een video van Mike sluitertijd waarin Mike (uiteraard een pseudoniem) je stap voor stap aan de hand meeneemt en helder maakt hoe eea werkt.
(Onthoud die naam omdat deze Mike uitstekend in video boodschappen alle aspecten van Lightroom tot in detail helder kan uitleggen)
https://www.youtube.com/watch?v=K2bvsjIBiZI
vr gr Carlo

Robin12th

Bericht door Robin12th » di 27 mar 2018, 19:41

Hallo Carlo, heel erg bedankt voor jouw uitleg en de hint naar Mike Sluitertijd. Supergoed !!! ik heb hier zeker wat aan.

Plaats reactie