Lightroom en previews

Werken met Adobe Photoshop Lightroom.
Deel tips en trucs!
Plaats reactie
vondelen

Lightroom en previews

Bericht door vondelen » do 03 mei 2018, 13:52

Ik gebruik al sinds jaar en dag naar tevredenheid Lightroom en gebruik nu Lightroom 6.8 CC op een windows 10 computer.
Sinds een maand heb ik een probleem waarvoor ik tot nu toe geen oplossing vind.

Ik zie geen previews/voorvertoningen meer, niet van nieuw geïmporteerde foto's maar ook niet van al mijn oudere imports. Ik krijg een keurig grid maar de rechthoekjes waarin normaal de preview verschijnt zijn leeg en grijs. Wanneer ik met de muis over de previews ga zie ik de juiste bestandsnamen en data in de statusbalk dus de bestanden zijn wel degelijk geïmporteerd.

Ook in de bewerkingsmode blijven de previews en het bewerkingsveld leeg en grijs. Bepaald deprimerend want nu kan ik niet veel meer.

Ik heb alle updates en upgrades voor zowel Lightroom als Windows steeds geïnstalleerd.
Ik heb mijn catalogus gewist en een nieuwe catalogus aangemaakt en daarin al mijn foto's opnieuw geïmporteerd.

Omdat alles steeds naar behoren heeft gewerkt, ga ik ervan uit dat er geen compatibilteitsprobleem is. Wat er wel aan de hand is wordt mij niet duidelijk.

Wellicht herkennen lezers hier dit probleem en hebben zij een mogelijke oplossing die ik kan uitproberen. Ik zou daar zeer dankbaar voor zijn.

André

phd

Re: Lightroom en previews

Bericht door phd » za 05 mei 2018, 05:58

Heb je de previewmap al eens verwijderd of de previewmap al eens opnieuw laten genereren?

vondelen

Bericht door vondelen » za 05 mei 2018, 07:11

Ik ga dat proberen en het resultaat hier melden.

vondelen

Bericht door vondelen » di 05 jun 2018, 11:23

Helaas, de tip hierboven leverde niets op.

Plaats reactie