Zwart-wit plugins

Bespreek andere handige software en plugins die het bewerken of tonen van foto's gemakkelijker maken.
danielsl

Re: Zwart-wit plugins

Bericht door danielsl » di 08 dec 2009, 17:36

Als je nou eens niet kijkt vanuit het standpunt van de klant , is het echt geen rare opmerking. Er lopen ook gewoon fotografen rond, die puur voor hun hobby fotograferen.

Maar ik ga verder mijn standpunt niet verdedigen. Ieder zijn eigen mening.

Dutchfoto.nl
Contacteer:

Bericht door Dutchfoto.nl » di 08 dec 2009, 18:57

Hoi Daniel,

Jammer dat je je mening niet wilt verdedigen. Het maakt toch niet uit of je nu als hobby- of freelance fotograaf met een plugin werkt. Het gaat toch om het resultaat. Dus een hobby fotograaf mag geen gebruik maken van de plugin omdat het dan geen hobby meer is en je alleen actionscripts mag maken binnen PS.

Ken meer "hobby" fotografen die professioneel beeld leveren. Dus neem je hobby serieus :-))

Back to topic dan maar. Ervaringen van ZW plugins.

Lawrence

libeco
Contacteer:

Bericht door libeco » di 08 dec 2009, 19:27

Ik denk dat voor de meeste hobbyfotografen $200 een reden is om zelf een zwart-witvariant te maken. Ik gebruik zelf eigenlijk geen plugins voor Photoshop en val zelf onder de hobbyfotograafcategorie. Ik ken deze plugin niet, maar als ik een zwart-witversie maak dan heb ik er toch vrij weinig moeite mee om dit in Photoshop zelf te doen, ik denk dat je met een action die gebruik maakt van adjustment layers toch al wel een eind komt.

CasperGraaf
Contacteer:

Bericht door CasperGraaf » di 08 dec 2009, 21:57

Ik denk meer dat het ieder voor zich is. Het is net wat je gewend bent en daarop hoeven we ook niemand aan te vallen. Als iemand met actions in Photoshop werkt heeft hij/zij groot gelijk, hetzelfde geldt voor mensen die plug-ins fijner vinden werken.

Laten we de plug-ins zelf bespreken en niet het verschil tussen plug-ins en methodes van PS zelf.
"The only limits are the limits of our imagination, dream out loud"

Plaats reactie