Aanschaf Capture NX2 van Nikon advies

Werk je met Aperture, Capture One of andere software. Hier kun je terecht met je vragen, ervaringen en tips!
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
FransHag
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Aanschaf Capture NX2 van Nikon advies

Bericht door FransHag » ma 28 dec 2009, 15:38

Hallo,

Al geruime tijd overweeg ik het prg capture nx2 aan te schaffen van NIKON, maar het is een beste prijs. (139 - 200 Euro in diverse winkels!)

Ik bezit een Nikon D90 en wil met mijn foto's (RAW) aan de slag.

Graag hoor ik van gebruikers adviezen of eventuele goede alternatieven!

Groet

Frans

Elja
Beheerder
Contacteer:

Re: Aanschaf Capture NX2 van Nikon advies

Bericht door Elja » ma 28 dec 2009, 23:32

Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor Lightroom. Je bent wel nog wat duurder uit.
Aan de andere kant moet ik toegeven dat ik zelf nog nooit met Capture NX gewerkt heb (Canon gebruiker).

Zoek in elk geval ook nog even wat informatie over Lightroom op voordat je een keuze maakt!

Elja
Photofacts; weblog over fotografie..
Photofacts.net; blog about photography..
Elja Trum Fotografie; portfolio

Dutchfoto.nl
Contacteer:

Re: Aanschaf Capture NX2 van Nikon advies

Bericht door Dutchfoto.nl » vr 01 jan 2010, 15:52

Hier kan ik heel kort over zijn.

Nikon Capture NX2 haalt meer uit uit Nikon NEF raw bestanden.
Buiten LR en PS geeft NX2 betere resultaten dan genoemde Adobe programma's.

De geavanceerde U-point technologie en het feit dat Capture NX2 geschreven is voor bewerking van Nikon Raw bestanden (NEF) maakt dat ik Capture NX2 als eerste gebruik voor mijn Workflow.

Verscherpingen vanuit CNX2 zijn beter dan LR/PS van hier uit doe ik wel de laatste bewerkingen vanuit PS.
Dat is omdat CNX2 niet werkt met lagen!

Dit jaar geeft ik voor de NCN (Nikon Club Nederland) een workshop voor gevorderden in het gebruik van Capture NX2. Neen, ik heb geen aandelen :-)

Suc6 met je keuze1

Lawrence

Plaats reactie
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable