Green Screen foto bewerken

Werk je met Aperture, Capture One of andere software. Hier kun je terecht met je vragen, ervaringen en tips!
Plaats reactie
ingehaas

Green Screen foto bewerken

Bericht door ingehaas » vr 28 feb 2014, 17:31

Hallo,

Ik heb een fotoshoot (hobby) gedaan met een green screen, heel erg leuk speelgoed! De zwarte achtergrond heb ik achter de foto gezet met FX home photokey 6 Pro. Maar nu blijf ik bij de stekels van deze jongeman een groene waas houden. Ik heb zijn kuif uitvergroot (zodat hij onherkenbaar is) en het probleem wel heel erg goed te zien is! Ik heb met Lightroom geprobeerd om het weg te krijgen via klonen, maar dat is een hele klus en dan is nog niet helemaal zo als ik wil. Heeft iemand een beter idee?
DSC07190b.jpg
Green Screen
DSC07190b.jpg (93.28 KiB) 5889 keer bekeken

multom

Re: Green Screen foto bewerken

Bericht door multom » di 04 mar 2014, 14:43

Beste Inge... ik ken dit verschijnsel en los het op door in Photoschop met de lasso het te groene gebied te selecteren en CTRL+U te drukken. Kies boven in het keuzevenster voor de kleur Groen, haal dan met de schuifknop Verzadiging naar links het teveel aan groen weg >> OK >> Deselecteren. Een fluitje van een cent.

ingehaas

Bericht door ingehaas » di 04 mar 2014, 17:11

Bedankt voor je reactie! ga het snel proberen!
groetjes van Inge

ArjanL

Bericht door ArjanL » di 04 mar 2014, 17:16

Volgende keer model verder van de achtergrond af plaatsen. Deze groene waas is waarschijnlijk gereflecteerd licht van de groene achtergrond.

ingehaas

Bericht door ingehaas » di 18 mar 2014, 22:50

Het snel proberen heeft "iets" langer geduurd, had de foto`s eigenlijk net klaar met lightroom door te klonen, een
hele klus en t haar wordt toch wel veel voller, dus niet echt natuurlijk. Nu heb ik geprobeerd met de tip van multom om het met photoshop en de lasso te doen( eerst op groen gezet), maar bij mij zit er niet veel verschil in als ik de schuifknop verzadiging naar links schuif. Wat doe ik dan verkeerd? Dank je wel voor je reactie ArjanL dat ga ik de volgende x zeker doen. Dit is de 2e x dat ik een fotoshoot gedaan heb met de greenscreen. De eerste keer met 2 tiener meiden is me dat wel gelukt, maar met 3 kids van ongeveer 1,2 en 4, wordt het toch iets lastiger!

mrenard

Bericht door mrenard » di 25 mar 2014, 11:09

Dag, misschien kan je het proberen in lightroom in het HSL menu. Hoort kan je met pipet en/of schuifregeling kleur, verzadiging en luminantie beïnvloeden. Het heeft wel effect op de hele foto maar gezien de specifieke kleur en het aantal beperkte kleuren zou het kunnen werken.
Groet Marcel

Plaats reactie