Foto bewerken

Laat je werk zien!
Mooie portretfoto's, in de studio of met beschikbaar licht.
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Priscilla1981
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Foto bewerken

Bericht door Priscilla1981 » do 22 mei 2014, 16:31

Hallo,

Ik heb een kleine vraag, nou ja eigenlijk een grote :D en weet ook niet precies of ik hier goed zit.
Ben namelijk net nieuw.
Ik heb zo een mooie tweetal foto's gezien alleen heb ik alles al geprobeerd om dit zo te krijgen.
Er zit een soort van gloed over de foto dat zou ik heel graag willen leren (bij de eerste foto)
En bij de tweede foto is het bruin en groen zo mooi met ook een gloed.

Helaas lukt het mij niet en nu is de vraag of er hier iemand weet hoe ik dit zo mooi kan krijgen.
Hopelijk kan iemand mij ermee helpen.

Liefs Priscilla
Bijlagen
1 (1).jpg
1 (1).jpg (51.48 KiB) 6594 keer bekeken
1 (2).jpg
1 (2).jpg (105.61 KiB) 6594 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Priscilla1981 op vr 23 mei 2014, 09:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Priscilla1981
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Foto bewerken

Bericht door Priscilla1981 » do 22 mei 2014, 16:32

Ik zie dat mijn foto's er niet bij staan en heb geen idee waarom dat niet lukt kan iemand mij daarmee helpen zodat ze toch te zien zijn ?

Liefs Priscilla

Mootje

Bericht door Mootje » do 22 mei 2014, 18:42

Heb je de bestanden via bestand toevoegen bijgevoegd?
Die optie staat onder bij het bericht.

Priscilla1981

Bericht door Priscilla1981 » vr 23 mei 2014, 09:36

Hallo Mootje,

Ja nu is het wel gelukt.

Groetjes Priscilla

reinoud
Contacteer:

Bericht door reinoud » vr 23 mei 2014, 23:48

Ik snap niet echt wat je met een gloed bedoelt. De tweede foto is vooral groen omdat er veel groen inzit. Maar het wit van het tshirt is echt wit, dus een gloed zie ik niet.
De eerste foto is mooi zacht belicht (zo te zien een grote ronde softbox van linksboven, en eentje van rechts die ongeveer op 2/3 van de andere ingesteld is). En de kleuren van de achtergrond passen mooi bij het babyhuidje en de kleding. En in de nabewerking is hij wat zachter gemaakt (ik vermoed door wat aan de clarity te schuiven). Maar ook hier is het wit in de oogleden wit en zit er geen gloed over de hele foto.

Het belangrijkste om de sfeer die deze foto's uitstralen te krijgen is de belichting goed krijgen. En daar is ook op de groene foto hard aan gewerkt; ik krijg een dergelijke tegenlicht foto niet zo belicht zonder minstens een groot reflectiescherm, anders zou het meisje alleen als silhouet te zien zijn

rob dijkstra
Contacteer:

Bericht door rob dijkstra » wo 18 jun 2014, 10:22

Hallo Priscilla,

Dit effect heet 'vintage' en wordt gemaakt in de nabewerking. Het kan gemaakt worden op o.a. de instagram-website. In Photoshop of Photoshop Elements kun je het effect ook maken (in PSE zelfs redelijk eenvoudig). een ander pakket is Perfect Photosuite van OnOne of Perfect Effects (onderdeel van de Perfect Photosuite). De OnOne software werkt zowel standalone (zelfstandig) als in samen werking met Photoshop of Photoshop Elements.

Groet, Rob
ROB DIJKSTRA | Fotografie en Trainingen
de Kerspel 3
6932 AK Westervoort
www.robdijkstra.nl (huwelijksfotografie)
www.robdijkstra-fotografie.nl (bedrijfsfotografie)
www.websitebinnen2weken.nl (webdesign)
www.foto-excursies.nl (de naam zegt alles...)

designloos

Bericht door designloos » wo 29 okt 2014, 16:19

Hoi Priscilla1981,

Als je in het bezit bent van Photoshop kan je het volgende eens proberen.

Stap 1: Selecteer de foto die je wil bewerken, ne klik dan op => image => Adjustments => Exposure.
Scijf de OFFSET dan iets naar rechts waardoor hij wat dof zal worden.

Stap 2: Maak een nieuwe layer boven de foto => Voeg een gradatie toe naar de kleur die je mooi vind => en zet de layer op oppacity 15%

Natuurlijk zal dit niet gelijk zijn wat je wilt, maar dat is bij deze foto's die je laat zien ook niet gebeurd. Ook daar hebben ze veel lopen tweaken om tot dit resultaat te komen.

Succes!

Plaats reactie