Beoordeling portfolio

Laat je werk zien!
Mooie portretfoto's, in de studio of met beschikbaar licht.
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
maatjesfotografie
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Beoordeling portfolio

Bericht door maatjesfotografie » di 26 aug 2014, 12:02

Goedendag,

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik mijn eerste DSLR gekocht. Fotografie is voor mij begonnen als hobby, maar ik vind het zo leuk dat ik er graag een bijbaan van wil maken (hoewel ik weet dat dit een moeilijke brance is, wil ik toch een poging doen) ;)

Helaas heb ik niet de financien om bijvoorbeeld naar de fotoacademy te gaan. Alles wat ik tot nu toe heb geleerd is puur zelf studie, via bijvoorbeeld Google en Youtube.

Ik heb nu al verschillende shoots gedaan en de richting die ik graag op wil is, glamour/fashion en portret. Dus echt het fotograferen van mensen. Ik ben erg benieuwd wat andere proffesionele fotografen van mijn werk vinden.

Wat vinden jullie van de belichting?
Wat vinden jullie van de scherpte/diepte?
En wat vinden jullie van de nabewerking? (Bij het nabewerken van de huid, heb ik zelf het idee dat ik daar nog tekort schiet)
Hoe zouden jullie mijn style noemen?

Alle feedback (of het nu positief of negatief is) is welkom.

Groetjes,
Miranda
Bijlagen
Untitled-1.jpg
Untitled-1.jpg (150.87 KiB) 4045 keer bekeken

perez
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Beoordeling portfolio

Bericht door perez » wo 27 aug 2014, 10:52

foto 1: Het gezicht valt deels weg door de kat.
foto 2: De armen en handen zijn niet in verhouding met het gezicht.
foto 3: Foto helt over naar voren.
foto 4: Het gezicht had wel iets schuiner omhoog gemogen.

Dus nog veel werken aan de compositie.

maatjesfotografie

Bericht door maatjesfotografie » di 09 sep 2014, 11:13

Hoi perez,

Bedankt voor je feedback. Daar kan ik wel wat mee.
Compositie is inderdaad iets waar ik nog aan dien te werken.

Heb je (of iemand anders) Nog meer tips voor mij?

Nicky

Bericht door Nicky » di 09 sep 2014, 14:32

Misschien goed om bij een fotoclub te gaan bij jou in de buurt.
Dan krijg je tips en feedback van je mede clubleden.

Zelf ben ik dit jaar begonnen met fotograferen en heb de beginnerscursus achter de rug. Nu op naar de vervolgcursus.

Een kennis van mij, die ook portretfotografie via zelfstudie heeft aangeleerd, gaf aan dat hij juist de feedback van medefotografen mist. Iedereen in de omgeving vindt vaak jouw foto's mooi.

Succes met je "bijbaan".

Groeten,
Nicky

paugie

Bericht door paugie » di 09 sep 2014, 15:48

kijk ook eens op deze site :

http://www.lightstalking.com/forums/for ... hark-tank/

er wordt goed kritiek geleverd maar wel opbouwend en heel weinig toejuichingen.

Plaats reactie