Art Zuid commentaar

Nog niet helemaal tevreden met een foto?
Plaats 'm hier en vraag om hulp of tips en suggesties.
Plaats reactie
Zoeker

Art Zuid commentaar

Bericht door Zoeker » ma 24 jul 2017, 12:47

Bijgaande foto heb ik gemaakt in Amsterdam tijdens een wandeling langs de kunstwerken van Art Zuid. Met de foto ben ik niet helemaal tevreden, maar weet even niet wat er aan mankeert. Graag commentaar svp.
Afbeelding

reinoud
Contacteer:

Re: Art Zuid commentaar

Bericht door reinoud » ma 24 jul 2017, 21:19

Wat wilde je met de foto?

Zoeker

Bericht door Zoeker » ma 24 jul 2017, 22:45

Het kunstwerk laten zien in de omgeving waarin het geplaatst is.

reinoud
Contacteer:

Bericht door reinoud » ma 24 jul 2017, 23:17

Ik zou persoonlijk een aantal dingen anders hebben gedaan. Misschien past niet alles bij jouw stijl of smaak, maar dit is mijn voorkeur:
- als je de schaduwkant fotografeert kun je die oplichten met een flitser of reflectiescherm. Kost meestal een paar pogingen voordat dat een beetje mooi in balans is
- ik vind de achtergrond nu erg rommelig. Ik zou er uitgebreid omheen lopen om te kijken hoe hij het mooist tot zijn recht komt
- een lager standpunt zou de foto misschien indrukwekkender maken. En recht tegen de zon in zou ook een idee zijn
- zowel de bovenkant van het kunstwerk als het hoekje van de grondplaat zijn afgeknipt. Dat voelt als een foutje in de compositie. (maar dat is natuurlijk ook smaak)
- door de schaduw en de donkere achtergrond komt het kunstwerk niet echt mooi los van de achtergrond
- ik heb geen flauw benul hoe groot dit ding nu is. Vaak helpt een persoon in de foto voor een goed gevoel van hoe groot of klein dat ding nou werkelijk is

Zoeker

Bericht door Zoeker » di 25 jul 2017, 07:46

Bedankt voor het commentaar. Ik kan er iets mee.

Rob_Lisse

Bericht door Rob_Lisse » di 01 aug 2017, 19:08

Ik heb hier een link naar een youtubefilm van het beeld https://www.youtube.com/watch?v=D6Lvgd81dSc
Kennelijk is in jouw foto de grijze lucht vervangen door een stralende blauwe lucht met witte wolken.
In deze handeling is ook een deel van het beeld vervangen. (Foto fragment bijgevoegd)
Kortom het beeld verdient het om opnieuw een foto te maken en rekening te houden met de opmerkingen/suggesties van Reinoud.

Zoeker

Bericht door Zoeker » di 01 aug 2017, 20:29

De foto heb ik opnieuw bewerkt.

Afbeelding

egerards

Bericht door egerards » di 08 aug 2017, 12:23

Ik snap wat je hebt proberen te doen met de bewerking, maar ik vind het er erg onnatuurlijk uitzien. Als je het onderwerp (het kunstwerk) wat meer had willen isoleren van de achtergrond, dan had je beter de volgende dingen kunnen proberen:

- grotere diafragma-opening (dus kleiner getal) waardoor de scherptediepte afneemt en de achtergrond wat meer blurry wordt.
- heb je een tamelijke standaardlens (bijv. een 18-55mm f/3.5-5.6), ga dan niet dicht op je onderwerp zitten en op 18mm fotograferen, maar neem meer afstand en zoom in. En zoals gezegd pak dan het kleinste diafragma-getal.

Verder zou ik de compositie dusdanig anders gedaan hebben dat de bovenkant niet overloopt in de bomen op de achtergrond, maar zou afsteken op de lucht waardoor het onderwerp meer contrasteert met de achtergrond.

Ik hoop dat je iets aan deze tips hebt.

Zoeker

Bericht door Zoeker » di 08 aug 2017, 14:58

De foto ga ik proberen opnieuw te maken aan de hand van jouw adviezen. Echter mijn camera is in de reparatie, dus dat zal dan wel niet zo vlug zijn. Het is balen.

Plaats reactie