365-project Hoe nu verder? Wie helpt mij?

Nog niet helemaal tevreden met een foto?
Plaats 'm hier en vraag om hulp of tips en suggesties.
Plaats reactie
duusker

365-project Hoe nu verder? Wie helpt mij?

Bericht door duusker » do 05 jul 2012, 19:54

Mijn 365-project is halverwege: Wie helpt mij met verbeterslag en nieuwe richting?

Omdat mijn fotografische ontwikkeling bijna helemaal stilstond ben ik eind vorig jaar begonnen met een 365-project. Dit wordt ook wel PAD genoemd, Picture A Day. Daarbij had ik verschillende doelstellingen:

1. Meer fotograferen.
2. Fotografie tot een vast onderdeel van mijn dag maken.
3. Mijn fotografie verdiepen (meer van één onderwerp leren).
4. Een betere fotograaf worden.

Een tussenbalans
Op dit moment ben ik halverwege en het is me gelukt om elke dag een foto te maken en die te publiceren in de fotogalerij op mijn website. En meestal ook nog een kort commentaar in het blog op mijn website. Hiermee heb ik de eerste twee doelstellingen wel gehaald. Dat lijkt mooi. Maar discipline is niet mijn zwakke punt en voor mij zijn de eerste twee de makkelijkste doelstelling om te halen.
Maar die andere twee doelstellingen (verdieping en verbetering) zijn nauwelijks gelukt.

Hoe nu verder?
Ik kan nu natuurlijk wel op de oude goed doorgaan en het zal me dan (bij leven en welzijn) ook wel lukken om de 365 vol te maken, maar daarmee ga ik mijn doelen niet halen. Daarom zou ik jullie als vaste lezers van photofacts graag om hulp willen vragen. Daarom mijn verzoek:

Wie wil eens kijken naar de foto’s op mijn website en dan één van deze dingen voor mij doen:

1. Verbetertips geven.
2. Een richting (onderwerp/thema) aangeven waarin ik mij verder zou kunnen/moeten ontwikkelen.

De foto’s zijn hier te vinden:
http://www.duusker.nl/fotogalerij (de foto’s van het 365-project staan per maand in een album)
http://www.duusker.nl/blog (de foto’s staan in de categorie Fotografie)

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Albert ter Harmsel

ukrekt

Re: 365-project Hoe nu verder? Wie helpt mij?

Bericht door ukrekt » wo 25 jul 2012, 10:00

Hallo Albert,

Jou verhaal is zeer herkenbaar voor mij. Zelf heb ik net mijn 365 project afgerond en Ik ben erg tevreden met het resultaat. Ondanks dat ik hier en daar wat heb "gespijbeld" door niet elke dag 1 foto te maken, maar vanuit een buffertje te werken. In de laatste maanden vooral ging het soms meer om er een foto op te krijgen dan om er iets moois van te maken. Maar toch ben ik erg blij dat ik het volbracht heb. Ik ben er nu wel achter dat ik bepaalde stijlen wel of niet leuk vind, maar echte verdieping heb ik niet gevonden.

Daarom ben ik nu een project 52 gestart en ik merk nu al dat ik hiermee wel meer diepgang krijg omdat ik nu veel meer aandacht besteed aan 1 foto en dus meer tijd om te bedenken wat ik ga doen.

Wat ik je zou kunnen meegeven is:
- Gewoon doorgaan en volmaken, soms zie je pas resultaat als je het hele project ziet.
- Kies een week thema. [b.v. zwart-wit, dat je dan de hele week alle foto's in zwart-wit verwerkt]
- Laat je inspireren door andere fotografen. [ Hiervoor gebruik ik veel Google+. het aantal goede fotografen is overweldigend en de respons is altijd netjes en opbouwend. Dus gewoon veel plaatjes kijken.]

Je kunt er op mijn site van alles over nalezen over mijn 365 en 52 project:
http://www.ukrekt.nl

in ieder geval veel succes!

Groet, Udo

duusker

Bericht door duusker » wo 25 jul 2012, 11:20

Udo,

Dat 52-project lijkt me een heel bruikbare tip (na mijn 365-project). Ik ga het volgen op Google+.
Albert

sirius

Bericht door sirius » wo 25 jul 2012, 14:11

Ik ben meer te vinden voor het vertellen van een verhaal dan voor het werken met thema's. Toch voor een 365 days project. Als apart project lijkt me dat wel leuk om te doen. Bedankt voor de tip!
What I see is what you get.
Nikon D5100, Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G
Nikon Coolpix P80

Plaats reactie