tips en ideeën zijn welkom

Nog niet helemaal tevreden met een foto?
Plaats 'm hier en vraag om hulp of tips en suggesties.
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Eric
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

tips en ideeën zijn welkom

Bericht door Eric » wo 25 aug 2010, 09:50

Ik had eerder deze week een fotolocatie gevonden waar ik een combinatie van bewegend water en ondergaande zon kon maken. Met die harde wind van gisteravond ging ik op pad. Helaas ging de zon veel verder onder dan ik gedacht had. Tip voor de volgende keer: Neem een kompas mee om goed te bepalen waar de zon onder gaat.
Gelukkig herinnerde ik me de tip (hier op dit forum) om bij zonsondergang ook eens in de andere richting te kijken.

To the point: Je moet natuurlijk geluk hebben met licht en juiste locatie, maar mijn gevoel zegt me dat deze foto wel beter kan (of is de wens de vader van de gedachte :) ). Ik heb geprobeerd met levels te spelen, maar dan wordt de verlichte wolk weer te licht. Zijn er enige tips die ik kan toepassen om de foto mooier te maken?
Zelf zou ik de stenen in het midden wat lichter hebben? Zou ik de volgende keer met een zaklamp op de stenen schijnen?

Het origineel is te vinden op: http://www.flickr.com/photos/evanvessem/4925509303/

De foto is gemaakt met polarisatiefilter en Cokin A121 graduated grijsfilter.
Exif:
Camera Olympus E-520
Exposure 6
Aperture f/16.0
Focal Length 14 mm
ISO Speed 100
Exposure Bias 0 EV
Bijlagen
EV240017-B.jpg
EV240017-B.jpg (211.22 KiB) 2864 keer bekeken

Eric
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: tips en ideeën zijn welkom

Bericht door Eric » wo 25 aug 2010, 20:08

11 x bekeken maar nog niemand heeft ideeën. Ik heb intussen zelf wat gefreubeld met photoshop. Ik kon het niet laten ;)
Afbeelding

of wat dacht je van deze (oeps vergeten de mast weg te halen):
Afbeelding

DavidH
Contacteer:

Bericht door DavidH » wo 25 aug 2010, 20:17

Ik vind je eerste herbewerking het beste.
Vooral de lucht is daarin heel mooi, die heeft echt diepte.
Ook de belichting van de stenen is hier goed.

Ik zeg; Goed gelukt!
Canon 50D | Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF | Canon 55-250mm f/4-5.6 IS | Canon Speedlight 430ex II
Flickr

Pieter
Contacteer:

Bericht door Pieter » wo 25 aug 2010, 21:01

Ik vind het mooi om te zien dat je een bepaald beeld wil creeren. Hoe je dat uiteindelijk doet is ondergeschikt aan je eerste idee en je uiteindelijke visie. In de eerste bewerking vind ik je lucht niet overtuigend en in de tweede wel. Ik zou inderdaad wel die mast even weghalen en dan ben je waar je wil zijn volgens mij. Chappeau!
Volgens mij is dit beter dan met zaklampen gaan schijnen. Als je toch meer licht wil invullen tijdens het maken van de foto zou ik een off-camera speedlight gebruiken. Dat is sneller en beter te controleren dan een zaklamp.
Gear is good, vision is better. David Duchemin

Eric

Bericht door Eric » wo 25 aug 2010, 21:18

Uit beider reacties is duidelijk dat smaken verschillen (gelukkig).

@Pieter: Laat ik nog een analoge flitser hebben waarmee net niet DSLR vernield heb!!!. (De spanning van die oude flitsers schijnt veel hoger te zijn dan dat digitale reflex aan kan).

Plaats reactie