vreemde waas

Nog niet helemaal tevreden met een foto?
Plaats 'm hier en vraag om hulp of tips en suggesties.
reinoud
Contacteer:

Re: vreemde waas

Bericht door reinoud » zo 12 sep 2010, 16:48

raymondclaus schreef: Ik ben ook maar een hobbyfotograaf maar ik heb wel gehoord dat het goed is om een UV filter op de lens te hebben. Er is natuurlijk wel verschil in de verschillende UV filters. Het belangrijkste vind ik dat de lens op deze manier beschermd wordt tegen kwalijke krassen of vuil. Een filter is altijd nog goedkoper dan het vervangen van een lens.
Het filter zelf is nergens voor nodig: een digitale sensor is niet zo gevoelig voor UV licht als een analoge film dat is.
Hoeveel krassen heb je nu op je filter? En heb je daar last van met fotograferen? (hier een vergelijking...)

JacTrum
Beheerder

Bericht door JacTrum » ma 13 sep 2010, 20:01

Een UV filter kan nooit verantwoordelijk zijn voor deze toch forse afwijkingen. Wat het wel is weet ik niet, maar ik constateer dat de foto van het meisje onderbelicht is. De 'liggende staande foto' vind ik wat lastig te beoordelen. Ik zou wel wat meer voorbeelden willen zien Brouwbod. Een link naar je flickr ofzo pagina waar de hele serie op staat?
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 /Nikon 2.8/24-70 /Nikon 2.8/105 Micro / Nikon 2.8 70-200 VRII / Nikon Speedlight SB 910 flitser

Gerard.G

Bericht door Gerard.G » di 04 okt 2011, 11:20

Hallo Bjorn. Als ik het histogram van jou foto bekijk dan zit er aan de linkerkant veel ruimte, druk de linkerkant maar eens richting berg en je zult dan een groot verschil zien.
Succes,
Gerard

fpdh

Bericht door fpdh » di 11 mar 2014, 18:49

Waarschijnlijk kun je het nog een stuk verbeteren in Photoshop of Lightroom
Wat mij op valt bij het zgn. Portret is dat de ogen ook niet echt scherp zijn, ook dit zou je nog aan kunnen passen in Photoshop .
Denk niet dat het direct komt door het filter maar inderdaad door de witbalans
Veel succes !

Plaats reactie