High dynamic range fotografie, experiment

Nog niet helemaal tevreden met een foto?
Plaats 'm hier en vraag om hulp of tips en suggesties.
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
raymondclaus
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

High dynamic range fotografie, experiment

Bericht door raymondclaus » di 30 nov 2010, 23:54

DSC_0069_70_71_tonemapped.jpg
Bij deze een voorproefje betreffende mijn HDR foto's
DSC_0069_70_71_tonemapped.jpg (127.88 KiB) 3533 keer bekeken
Het is weer een tijdje geleden dat ik iets geplaatst heb en iets van mij heb laten zien, maar ik vorder langzaam. Afgelopen weekend ben ik met ons fotoclubje (Klatsklats) weer eropuit gegaan. We zijn, als club zijnde, zeer gecharmeerd door Urban exploring en ook altijd druk zoekende naar nieuwe uitdagingen. Afgelopen zondag stond drukkerij Catherine press te Brugge op ons verlanglijstje. Dit hebben we meteen gecombineerd met een bezoekje aan het lugubere Dadipark te Dadizeele. Dit soort plaatsjes kom je toch echt alleen tegen in Belgie. Ik had mij voorgenomen om met bracketing te gaan experimenteren, ook wel HDR (high dynamic range) fotografie genoemd. Ik moet zeggen dat het voor de 1e keer toch aardig gelukt is maar ontvang toch graag kritiek van medefotofielen.
Bij deze een link naar mijn webalbum op picasa. Ik zie jullie kritieken graag tegemoet, opbouwend, opbeurend maar ook negatieve kritiek is welkom.

http://picasaweb.google.com/raymondclau ... oorRaymond#

fotogroet,

Raymond

Hans Neede
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: High dynamic range fotografie, experiment

Bericht door Hans Neede » do 02 dec 2010, 13:49

Hee Raymond Ik ben er nu ook aan toe mij bezig te gaan houden met H.D.R. fotografie ik weet wat het inhoudt Heb er veel over gelezen.
Ik heb via marktplaats een goeie 2é hands D80 weten te kopen met weinig click's op de meter en een paar weken later een goeie 2é hands Nikkor 18-105mm. (kitlens D90pakket)
Nu is mijn vraag: Met welke software kun je het eenvoudigst mooie H.D. R. foto's realiseren?
Zelf sta ik in overweging Nikon Capture nx2 aand te schaffen maar kan ik hiermee mijn doel bereiken oftewel is Nikon Capture nx 2 geschikt voor het maken van H.D.R. foto's?
Mijn Budget voor het aanschaffen van software gaat tot 200 euro voor dit geld moet je toch redelijke software kunnen krijgen niet?
M.v.g. Hans Pasman uit Neede

raymondclaus

Bericht door raymondclaus » do 02 dec 2010, 19:12

Beste Hans,

Ik werk zelf met een Nikon D90 (18-200) objectief. Voor zover ik weet heeft Nikon Capture geen HDR verwerking.
Ik ben gelukkig in een positie waarin ik de meeste software via mijn IT vrienden krijg aangeleverd zonder bijkomende hoge kosten. Voor de verwerking van HDR foto's werk ik in dit geval met photomatix. Bij deze een link naar het programma. Dit is een schitterend programma met een plug in naar Lightroom van Adobe.

http://www.digifotopro.nl/artikel/23301 ... atix-pro-4

Het is voor mij trouwens ook de 1e keer dat ik gebruik maak van de bracketing functie op mijn camera en ik moet zeggen dat het toch aardig gelukt is.
Veel succes en fotografieplezier toegewenst.
Raymond

JacTrum
Beheerder

Bericht door JacTrum » do 02 dec 2010, 21:42

Een interessante foto in een interessante omgeving. Ik ben benieuwd naar je volgende foto's, want deze vind ik wat storend onscherp.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 /Nikon 2.8/24-70 /Nikon 2.8/105 Micro / Nikon 2.8 70-200 VRII / Nikon Speedlight SB 910 flitser

Plaats reactie