gebruik van WiFi SD kaartjes

Het hoeft niet altijd over fotografie te gaan..
Plaats reactie
john statue

gebruik van WiFi SD kaartjes

Bericht door john statue » di 15 jul 2014, 14:12

Ik ben John Statue en ben nog maar kort geleden aangemeld als geregistreerd gebruiker van FotoFacts. op dit moment (ik denk ongeveer een week geleden las ik een vraag over het gebruik van een WiFi card. ik heb daar wel een reactie op gegeven, maar kan daar niets meer van terug vinden.....ondertussen heb ik wat navraag gedaan en hoop anderen hiermee van dienst te zijn......1) voor cameragebruikers die een camera hebben met "alleen" een CF card-slot is er een adapter te koop (lege CF-card huls) waar een SD-card "IN" kan, dat kan prettig zijn omdat de SD kaarten vaak veel goedkoper zijn dan de CF kaarten. 2) voor camerahouders die een camera hebben waarvan deze camera's géén Wi-Fi heeft kan je "IN" deze CF-card adapter niet alleen gewone SD/HC kaartjes plaatsen, maar óók de SDHC kaartjes MET Wi-Fi. De Wi-Fi SD kaart kan ook in een camera zonder Wi-Fi waar alleen een SD card in kan. dus even simpel....met een CF/SD card adapter kan je in een camera met CF card slot zonder Wi-Fi zowel een gewone SDHC card met en zonder WiFi gebruiken. Uiteraard in een camera zonder WiFi met alleen een SD card slot kan je ook SDHC kaart gebruiken ook met en zonder Wi-Fi.
NOOT!....er is op dit moment nog geen CF card te koop mét WiFi.

gegevens gekregen van Camera NU in Urk omdat ik werk(te) met Canon 7D met CF card slot en zónder WiFi en toch met WiFi wilde werken.
zie: http://www.cameranu.nl/nl/p260494/jobo- ... ed-adapter

reinoud
Contacteer:

Re: gebruik van WiFi SD kaartjes

Bericht door reinoud » zo 20 jul 2014, 16:32

Let er even op dat een adapter een CF type III is. Dat is de dikke variant (vroeger waren we ook wel disks met die maat). Type III past niet in elke camera. Bijvoorbeeld wel in mijn oude Nikon D200, maar niet in mijn D700.

(ik heb nog geen dunne adapter gevonden, als die bestaat houd ik me aanbevolen)

Plaats reactie