Plaatsen en dan reageren op foto's

Het hoeft niet altijd over fotografie te gaan..
Jan 12

Re: Plaatsen en dan reageren op foto's

Bericht door Jan 12 » di 02 jun 2015, 13:27

Als je niet reageert op een foto denkt de plaatser vaak dat het niks, niet interessant, niet mooi is. Dus gewoon 'mooie foto' (of 'vind ik ook' als dat er al staat :D) is ruim voldoende. Afkraken, zoals ik helaas heb gezien, heb je ook niet veel aan; probeer dan aan te geven hoe het wel zou kunnen of te vermelden wat er wel goed is aan de foto. Alleen maar reageren op foto's met voor jou interessante onderwerpen ligt wel voor de hand, maar helpt ook niet echt.
Laatst gewijzigd door Jan 12 op di 02 jun 2015, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Vroem

Bericht door Vroem » di 02 jun 2015, 13:43

Weet niet of je met de laatste zin op mij doelt Jan?
Maar ter verdediging dan: omdat bloemetjes en beesjes mij niet echt wat doen op een foto kan ik daar niet echt iets over vertellen.
En ben het gelijk met je eens, afkraken is vele malen makkelijker dan opbouwende kritiek leveren. ;)
Als u naar mijn foto's kijkt, laat dan a.u.b ook een reactie achter.
Bij voorbaat dank.

Jan 12

Bericht door Jan 12 » di 02 jun 2015, 15:23

Vroem schreef:Weet niet of je met de laatste zin op mij doelt Jan?
Maar ter verdediging dan: omdat bloemetjes en beesjes mij niet echt wat doen op een foto kan ik daar niet echt iets over vertellen.
En ben het gelijk met je eens, afkraken is vele malen makkelijker dan opbouwende kritiek leveren. ;)
Klopt helemaal.

PetraS

Bericht door PetraS » di 02 jun 2015, 18:10

Een onderwerp op de foto kan misschien wel niet jouw "ding" zijn maar dat wil mijnsinziens nog niet zeggen dat je daar niets over kunt zeggen...
Je kunt altijd iets zeggen over een compo, scherpte, kleuren, kijkruimte etc. Dat heeft niets te maken met of je het onderwerp leuk vindt.
Ik geef absoluut maar dan ook totaal helemaal niets om voetbal. Toch is er een mede fotograaf en forumlid die ongelooflijk mooie voetbalplaten maakt... dan is toch het gebruik van technieken en het feit dat er op deze wijze gefotografeerd wordt wel een rede om daar op te reageren?
Je kunt toch de foto opzich beoordelen? Je hoeft toch niet te melden dat de roos die is gefotografeerd je lievelingsbloem is?? Of dat je helemaal smelt voor het hondje of katje? en dat je onmiddellijk ook naar de dierenwinkel rent?

We willen reacties, we vinden het niet fijn als er veel kijkers zijn maar geen reageerders, maar als al die kijkers nu geen "fan "zijn van jouw soort foto's en dus niet reageren daardoor... waarom dan verzoeken of de kijkers een bericht achterlaten...
Of snap ik nu iets niet??
Vriendelijke groet,
Petra Sanders

If i knew how to take a good photograph,
I'd do it every time.

Vroem

Bericht door Vroem » di 02 jun 2015, 21:57

PetraS schreef: -knip-
We willen reacties, we vinden het niet fijn als er veel kijkers zijn maar geen reageerders, maar als al die kijkers nu geen "fan "zijn van jouw soort foto's en dus niet reageren daardoor... waarom dan verzoeken of de kijkers een bericht achterlaten...
Of snap ik nu iets niet??
Kijk als ik in de gaten krijg dat mijn foto's niemand wat interesseert, dan is het voor mij hier einde verhaal en heeft het dan totaal geen nut voor mij om foto's te plaatsen.
Zullen we maar eens een bloemetje (foto) erbij pakken, wat moet ik dan over het standpunt en/of compo kwijt als ik niet weet hoe het dan wel mooi zou kunnen zijn?
Als ik bijvoorbeeld kijk naar een foto en ik vind die wat te donker of te licht, ja daar kan ik dan wat over kwijt, maar verder weet ik er niks van.

Ga je toch meer berichten krijgen ja mooi, iets minder mooi en ga zo maar door, hebben de plaatsers toch niets aan?
Bij voorbaat dank.

Jan 12

Bericht door Jan 12 » wo 03 jun 2015, 10:19

Ik vind dat Petra S het prima beschrijft en je zou het je ter harte kunnen nemen; je hoeft niet altijd iets aan een reactie te hebben met het doel om te foto te verbeteren of zo iets, 'goed bezig, ik snap wat je met de foto wil, mooie vlakverdeling' enz. enz. heeft niets met het onderwerp te maken, maar is toch leuk om te lezen.

Even een persoonlijk probleem ( ik hoop niet zo persoonlijk) wat betreft beoordeling: ik zie wel eens een foto, waarop technisch eigenlijk niets op aan te merken is, maar die ik eigenlijk maar wat saai vind, gewoontjes, eigenlijk niet de moeite waard om te plaatsen (vind ik dan), 13 in een dozijn, al zo vaak is geplaatst (het onderwerp dan) en noem nog maar iets....
Mijn oplossing: ik reageer maar niet, want bovenstaande teksten wordt de plaatser ook niet vrolijk van.

Vroem

Bericht door Vroem » wo 03 jun 2015, 11:05

Ik kan altijd een poging doen natuurlijk hé om wat reacties te plaatsen bij de voor mij minder interessante onderwerpen.
Ben hier eigenlijk al mee begonnen.
Bij voorbaat dank.

duynduyn
Contacteer:

Bericht door duynduyn » wo 03 jun 2015, 11:33

Vroem schreef:Ik kan altijd een poging doen natuurlijk hé om wat reacties te plaatsen bij de voor mij minder interessante onderwerpen.
Dus een reactie van jou betekent dus nu eigenlijk minder interessant :lol:

Geintje . . . .

Vroem

Bericht door Vroem » wo 03 jun 2015, 12:13

duynduyn schreef:
Vroem schreef:Ik kan altijd een poging doen natuurlijk hé om wat reacties te plaatsen bij de voor mij minder interessante onderwerpen.
Dus een reactie van jou betekent dus nu eigenlijk minder interessant :lol:

Geintje . . . .
Ja zó kan je het ook zien natuurlijk. :D
Maar als je dan weer goed leest weet je wat ik bedoel. 8-)
Bij voorbaat dank.

PetraS

Bericht door PetraS » wo 03 jun 2015, 12:28

Fijn Vroem, weet je.. misschien is een welgemeende reactie van iemand die niet zo van het onderwerp houd, ook wel een eye opener voor de plaatser. Immers je kunt ook gewoon wat " blind" zijn voor je eigen werk. Kan verhelderend zijn om door andere ogen te kijken naar je eigen werk.
Daar leer jezelf weer iets van, en soms kanje het naast je neerleggen nadat je er over hebt nagedacht...

ik zit op mijn werk effe tussendoor .. nu maar hopen dat wat ik schrijf ook hout snijdt en begrepen wordt..
spel en schrijffouten..?? sorry
Vriendelijke groet,
Petra Sanders

If i knew how to take a good photograph,
I'd do it every time.

Plaats reactie