Plaatsen en dan reageren op foto's

Het hoeft niet altijd over fotografie te gaan..
ArjanL

Re: Plaatsen en dan reageren op foto's

Bericht door ArjanL » za 16 mei 2015, 12:06

Sinds de revival van het aantal nieuw geplaatste foto's lees ik wat meer. Wat mij opvalt is dat de commentaren vaak niet gevarieerder zijn dan "mooie foto", "mooie belichting" of "mooi in beeld gezet". Komt er dan een wat concreter commentaar over bijvoorbeeld een verhaal in beelden (Vlissingen) of terecht commentaar op beeldbewerking (Katwijk) dan valt dit niet in goede aarde. Dat is jammer want deze commentaren zijn leerzamer en zinvoller dan alleen maar "oh wat mooi". Daar schiet niemand iets mee op. Zelf reageer ik alleen als ik het idee heb iemand een dienst te bewijzen door te wijzen op andere mogelijkheden. Tevens moet een foto mij wel aanspreken, m.a.w. ik moet het beeld de moeite waard vinden om er iets over te zeggen.
Rest mij nog te zeggen dat het merendeel van de fotografie forums aan het leegbloeden zijn. Instagram en Facebook schijnen nu 'de bom' te zijn.

Hexagon

Bericht door Hexagon » za 16 mei 2015, 21:44

ArjanL schreef:Sinds de revival van het aantal nieuw geplaatste foto's lees ik wat meer. Wat mij opvalt is dat de commentaren vaak niet gevarieerder zijn dan "mooie foto", "mooie belichting" of "mooi in beeld gezet". Komt er dan een wat concreter commentaar over bijvoorbeeld een verhaal in beelden (Vlissingen) of terecht commentaar op beeldbewerking (Katwijk) dan valt dit niet in goede aarde. Dat is jammer want deze commentaren zijn leerzamer en zinvoller dan alleen maar "oh wat mooi". Daar schiet niemand iets mee op. Zelf reageer ik alleen als ik het idee heb iemand een dienst te bewijzen door te wijzen op andere mogelijkheden. Tevens moet een foto mij wel aanspreken, m.a.w. ik moet het beeld de moeite waard vinden om er iets over te zeggen.
Rest mij nog te zeggen dat het merendeel van de fotografie forums aan het leegbloeden zijn. Instagram en Facebook schijnen nu 'de bom' te zijn.
En wat leren we hier nu van......
Als je de moeite neemt om in ieder geval te reageren met minstens "mooie foto" wordt het je kwalijk genomen dat er niet bij elke foto een discussie ontstaat en schiet je daar niets mee op. :?:

Als je moet wachten totdat een foto jouw aanspreekt, en is ook nog smaak gebonden per persoon, en jij vindt het de moeite waard om er iets over te zeggen, dan zijn we bij de kern van de zaak waardoor de forums leeglopen.......GEEN COMMERTAAR geven, zelfs niet met een paar woordjes, wat zeker voor een beginneling een opsteker kan zijn.
Dit is ook de reden waarom dit forum nooit iets is geworden, het was het vijfde wiel aan de wagen .......wachten tot iemand het de moeite vond om te reageren.

Nu er een paar mensen van andere forums komen, die forums zijn ook ter zielen gegaan aan mensen die alleen maar willen reageren als het hun interesse heeft en dan nog denken een nuttige bijdragen te kunnen leveren ,elkaar hier hebben gevonden en proberen op dit dode forum weer wat leven in te blazen, weinig nieuwelingen zullen dan ook hoge verwachten hebben van jouw aandeel in de commentaren. :cry:

ArjanL

Bericht door ArjanL » za 16 mei 2015, 22:21

Mooi gezegd hoor.

Dit is net zo'n niets zeggend commentaar als "Leuk gedaan". Niemand heeft er wat aan, maar ga vooral door met dat soort opmerkingen.

Hexagon

Bericht door Hexagon » zo 17 mei 2015, 09:59

ArjanL schreef:Mooi gezegd hoor.

Dit is net zo'n niets zeggend commentaar als "Leuk gedaan". Niemand heeft er wat aan, maar ga vooral door met dat soort opmerkingen.
Ik had ook geen ander commentaar van je verwacht.

eelke
Contacteer:

Bericht door eelke » ma 18 mei 2015, 00:22

ik ben het volledig eens met Hexagon.

Arjan, waarom ga je dan niet lekker op google plaatjes kijken die je wel aanspreken? want zo heeft niemand wat aan jouw bijdrage.. Wanneer iedereen dezelfde insteek als jouw heeft dan kunnen we wel alle forums stoppen.
Toon zelf ook eens een foto... En dan zien of jij het prettig vind wanneer er iemand reageert op jouw foto of niet. Ik denk dat ik zeker weet dat jij het prettig zal vinden als iemand er een reactie op plaatst.

Maar ik ga verder geen woorden hieraan spenderen Arjan. Zonde want ik help liever mensen die wel serieus met fotografie bezig zijn. Hahaha ik zie het al, al drie jaar lid maar 27 berichten... hahaha toppie! :lol: :lol: :lol:

P71

Bericht door P71 » ma 18 mei 2015, 12:50

Ik ben ook iemand die veel kijkt maar niet veel reageert. Ik zie inderdaad veel bloemetjes e.d. Voorbij komen, iets wat mij niet zo intresseerd. Dan ga ik ook niet reageren. 8-)

Hexagon

Bericht door Hexagon » ma 18 mei 2015, 13:13

P71 schreef:Ik ben ook iemand die veel kijkt maar niet veel reageert. Ik zie inderdaad veel bloemetjes e.d. Voorbij komen, iets wat mij niet zo intresseerd. Dan ga ik ook niet reageren. 8-)
Mag ik dan weten waar of op wat voor soort foto's je wel zou reageren.

P71

Bericht door P71 » ma 18 mei 2015, 18:21

Urbex vind ik geweldig, landschappen, straatfotografie kan ik ook waarderen. Maarik hoef niet zo nodig overal iets bij te zetten, soms wel, soms niet.

Vroem

Bericht door Vroem » di 19 mei 2015, 13:26

P71 schreef:Urbex vind ik geweldig, landschappen, straatfotografie kan ik ook waarderen. Maarik hoef niet zo nodig overal iets bij te zetten, soms wel, soms niet.
Alleen niet vergeten dat een fotoforum floreert met plaatsingen en reacties. ;)
Als u naar mijn foto's kijkt, laat dan a.u.b ook een reactie achter.
Bij voorbaat dank.

P71

Bericht door P71 » di 19 mei 2015, 18:33

Ja dus ;) het is geen verplichting hoor. Als ik wil regeren doe ik dat, wil ik dat niet, doe ik dat dus niet 8-)

Plaats reactie