Vraag

Het hoeft niet altijd over fotografie te gaan..
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
PhotoDummy
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Vraag

Bericht door PhotoDummy » do 25 jun 2015, 07:17

Bes
Laatst gewijzigd door PhotoDummy op do 27 aug 2015, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Vroem
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Vraag m.b.t. eerste opdracht

Bericht door Vroem » do 25 jun 2015, 12:53

Hoe betrouwbaar is het wat die mevrouw je verteld?
Dit zou ik zelf eerst willen weten voor ik een stap verder zou zetten.
Mocht het allemaal waar zijn en je krijgt die opdracht, ik zou niet te veel vragen maar wel dat je naam bij de foto's geplaats worden.
Berust het allemaal op waarheid dan gefeliciteerd met deze ervaring. ;)
Als u naar mijn foto's kijkt, laat dan a.u.b ook een reactie achter.
Bij voorbaat dank.

PhotoDummy

Bericht door PhotoDummy » do 25 jun 2015, 13:06

Visite kaartje van de gemeente. Dus lijkt mij vrij serieus.

Verder bedankt voor de feedback. :)

reinoud
Contacteer:

Bericht door reinoud » do 25 jun 2015, 19:16

Je kunt uitgaan van 'wat is schappelijk', maar het is professioneler om te bedenken wet je wilt verdienen, en te beginnen met uitrekenen wat je kostprijs per uur zal zijn.
Je kostprijs bestaat uit alle kosten die je maakt om als fotograaf werkzaam te kunnen zijn. Denk aan afschrijving van je apparatuur, verzekeringen, afschrijving van je computer, verzekeringen, cursussen, reiskosten, enzovoort. Als je daar eens goed over nadenkt blijkt het voor veel mensen dat ze al gauw een paar tientjes per uur kosten en je dus voor een tientje per uur al snel verlies lijdt...

Verder is er een vreemd fenomeen: hoe meer geld je voor je foto's vraagt, des te mooier lijken mensen ze te vinden. Nou hoort daar natuurlijk wel bij dat je een professioneel produkt levert. En dat begint uiteraard met de kwaliteit en consistentie van je foto's, maar gaat verder met de manier van zakendoen, de vormgeving van je website/visitekaartje/briefpapier, en bijvoorbeeld de manier waarop je factureert.

Het is heel spannend als je de eerste keer de vraag krijgt om als fotograaf iets professioneel te doen, maar het is een behoorlijke stap om het dan ook echt serieus aan te pakken, en niet alleen een te klein bedrag te vragen...

Jan 12

Bericht door Jan 12 » do 25 jun 2015, 21:58

Iemand van de gemeente die jou een opdracht wil geven? Eerlijk gezegd vind ik dat wat onwaarschijnlijk, dus flink wat inlichtingen vergaren lijkt me het beste (afdeling, chef enz. enz.)

duynduyn
Contacteer:

Bericht door duynduyn » do 25 jun 2015, 22:57

Klinkt een beetje "too good to be true", een soort jongensdroom.
Ik zou in ieder geval de helft van de afgesproken prijs vooruit vragen.

Ik hoop voor je dat het wat wordt, maar ik neem aan dat we dat hier verder mogen
vernemen !!

gr
Jan

primefoto

Bericht door primefoto » za 27 jun 2015, 18:24

Ik zou eerst even de persoon googelen en facebooken.
Even checken want als ze bij de gemeente werkt is haar naam openbaar bekend als zijnde werknemer van de gemeente. Dat heeft te maken met de openbaarheid van bestuur.

Dus check haar even. Dan weet je het zeker. Kun je op het www niets vinden bel je de gemeente gewoon ff en vraag je naar die betreffende persoon. Je kunt gewoon vragen of die persoon er werkt. Als ze vragen waarom gewoon eerlijk antwoorden.

Voor tarieven kun je eens googelen naar de Fotografenfederatie of de St. Fotoanoniem.
Zij hebben daar richtlijnen voor die je kunt gebruiken. ;)
Er zijn geen regels voor goede foto's, er zijn alleen goede foto's. Ansel Adams
FLICKR

reinoud
Contacteer:

Bericht door reinoud » za 27 jun 2015, 18:55

primefoto schreef: Voor tarieven kun je eens googelen naar de Fotografenfederatie of de St. Fotoanoniem.
Zij hebben daar richtlijnen voor die je kunt gebruiken. ;)
Hoe relevant de bedragen in die richtlijnen zijn is al jaren onderwerk van hoog oplopende discussies.
Ik vind het interessante eruit eigenlijk hoe de prijzen zijn opgebouwd.

primefoto

Bericht door primefoto » ma 29 jun 2015, 03:43

Er zijn geen regels voor goede foto's, er zijn alleen goede foto's. Ansel Adams
FLICKR

Plaats reactie