Basketball fotografie in de sporthal

Sport- en actiefoto's kun je delen in dit forum.
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
pietviv
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Basketball fotografie in de sporthal

Bericht door pietviv » di 04 dec 2018, 20:07

Hallo,
Canon 5D IV met 24-70mm 2.8 voor Basketball fotografie in de sporthal

Steeds weinig licht in de hal , ik werk in M, 2.8 1/800 en laat de iso varieren...
Nu zit ik steed rond de 5000 ISO en dat geeft toch wat ruis in de foto’s...😒

Paar vraagjes...🤗
- vinden jullie mijn aangegeven werkwijze ok voor dit opzet?
- hoe kan ik best de ruis verminderen met een bewerkingsprogramma?
( en heeft iemand ervaring met dxo fotolab?)
- wat denken jullie ervan om 2 stops onder te belichten, en zo lagere iso te hebben, en dan in post bewerking de foto’s lichter te maken..... of is dit zinloos...?
- ander idee?

ander vraagje... ik had ergens gelezen dat ipv F2.8 je met F3.2 scherpere foto’s maakt, omdat de extremen van de lens niet optimaal zijn .. klopt dit ?
Helpt niet direct met mijn ruisprobleem... integendeel...😳

Elke hint en hulp wordt ten zeerste geapprecieerd!
Piet Vlaminck, Luxemburg

pietviv
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Basketball fotografie in de sporthal

Bericht door pietviv » di 11 dec 2018, 13:09

hmmm.. is moeilijke vraag denk ik...🤗

Plaats reactie