Afzwemmen

Sport- en actiefoto's kun je delen in dit forum.
Plaats reactie
JacTrum
Beheerder

Afzwemmen

Bericht door JacTrum » za 03 jul 2010, 18:59

Het is bijna een huiselijke gebeurtenis, dat afzwemmen van de (klein)kinderen. Maar voor het zover is moet er heel wat worden gesjouwd door ouders (meestal mama) en kinderen en moeten heuvels bedwongen worden "Ik durf niet door het gat te zwemmen!" Welke ouder kent het niet? Eindelijk is de dag daar...

Ik heb bewust mijn D700 niet op de hoogste gevoeligheid gezet, maar op 3200. Eigenlijk zijn er tijdens zo'n afzwemsessie voldoende 'rustmomenten' te vinden waarbij je ook met relatief lange sluitertijden nog scherpe foto's kunt maken. Bij het fotograferen heb ik gelet op onze trots Robin zelf, maar ook op de omgeving. Zoals op haar oudere zusje Sacha, die ik eerder in hetzelfde zwembad had gefotografeerd, maar die nu gespannen zat toe te kijken. Ik hoop dat het een aardige, sfeervolle serie is geworden. Ik pretendeer niet om hier 'top' foto's te laten zien, maar wel een aardige fotoserie te laten zien van een gebeurtenis die in elk gezin voorkomt.

Sommige foto's zijn aan de rechterkant afgesneden door een 'feature' in Phototalk, waar Elja nog iets aan wil verbeteren.

1. Zenuwachtig op de bank voor het begint.
Afbeelding
2. En dan de organisatie voor het startblok.
Afbeelding
3. Onderweg.
Afbeelding
4. Die rugslag is wel relaxed
Afbeelding
5. Even uitkleden na het gekleed zwemmen. Mama helpt.
Afbeelding
7. Het blijft best wel spannend
Afbeelding
8. Zusje Sacha kijkt toe
Afbeelding
9. Kijk Opa, vind je ook niet dat ik goed bezig ben?
Afbeelding\
10. Toch maar mooi gehaald, dat diploma!
Afbeelding
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 /Nikon 2.8/24-70 /Nikon 2.8/105 Micro / Nikon 2.8 70-200 VRII / Nikon Speedlight SB 910 flitser

Hexagon

Re: Afzwemmen

Bericht door Hexagon » za 03 jul 2010, 23:00

Leuke serie al die glunderende gezichtjes. :lol: ;)

timosterrenkunde

Bericht door timosterrenkunde » di 27 jul 2010, 17:25

leuke serie hoe je met een paar foto's toch alles heb laten zien.

Wat me opviel dat de foto's nog best een groffe korel hebben. (nummer 7) had het eigenlijk iets beter verwacht van een D700

JacTrum
Beheerder

Bericht door JacTrum » di 27 jul 2010, 21:25

Timo, Of korrel storend in beeld komt hangt ook af van het licht, waarmee ik in dit geval tegenlicht bedoel. Foto 7 is in tegenlicht genomen en dan zie je korrel altijd veel hinderlijker. Vergelijk maar met andere foto's. Bovendien is het een vrij sterke uitvergroting, waar een stuk van af gevallen is omdat liggende foto's hier eigenlijk alleen wat kleiner in het kader van de pagina passen. Daar wordt door Elja nog aan gewerkt (heeft hij me dit weekeind nog beloofd :-) ) In het algemeen ben ik erg tevreden over de 'ruiskwaliteit' van de D700.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 /Nikon 2.8/24-70 /Nikon 2.8/105 Micro / Nikon 2.8 70-200 VRII / Nikon Speedlight SB 910 flitser

Plaats reactie