Sambucco op strand in zwart/wit

Sport- en actiefoto's kun je delen in dit forum.
Plaats reactie
Rich

Sambucco op strand in zwart/wit

Bericht door Rich » zo 05 jun 2011, 20:26

Afgelopen donderdag 's ochtends met een vriendin naar strand geweest om foto's te maken van haar nieuwe aanwinst: Sambucco.
Afbeelding
Omdat het een heldere dag was met een strak blauwe hemel waren de foto's wel mooi maar een beetje saai. Ik heb daarom van een vorige strandsessie de wolkjes gepakt en aan de foto toegevoegd. Daarnaast heb ik ook 1 foto in zwart/wit omgezet. Misschien dat Elja nog wat tips kan geven als zwart/wit expert.
Afbeelding

JacTrum
Beheerder

Re: Sambucco op strand in zwart/wit

Bericht door JacTrum » zo 05 jun 2011, 21:49

De wolken voegen inderdaad iets toe. Fraai gedaan! De meerwaarde van zwartwit zie ik niet zo.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 /Nikon 2.8/24-70 /Nikon 2.8/105 Micro / Nikon 2.8 70-200 VRII / Nikon Speedlight SB 910 flitser

reinoud
Contacteer:

Bericht door reinoud » zo 05 jun 2011, 22:24

Jammer dat de foto aan de onderkant zo krap afgeknipt is, volgens mij was hij een stuk mooier geworden als paard en ruiter ook volledig in de reflectie te zien waren geweest

Rich

Bericht door Rich » wo 08 jun 2011, 23:02

reinoud schreef:Jammer dat de foto aan de onderkant zo krap afgeknipt is, volgens mij was hij een stuk mooier geworden als paard en ruiter ook volledig in de reflectie te zien waren geweest
De foto was misschien mooier geweest als paard en ruiter geheel in reflectie te zien waren geweest, maar het water dat je ziet was niet veel breder dan je nu ziet. het was een soort binnenmeertje dat droog aan het vallen was tijdens eb.
Voor de photoshop kunstenaars is het waarschijnlijk een peuleschilletje om het wat zo breed te maken dat de paard en ruiter geheel reflecteren in het water, maar voor een beginner als mij is dat een onmogelijke opgaaf.
Was al trots op dit bereikte resultaat.

reinoud
Contacteer:

Bericht door reinoud » wo 08 jun 2011, 23:07

Rich schreef: De foto was misschien mooier geweest als paard en ruiter geheel in reflectie te zien waren geweest, maar het water dat je ziet was niet veel breder dan je nu ziet. het was een soort binnenmeertje dat droog aan het vallen was tijdens eb.
Dat is een kwestie van je standpunt goed kiezen. Net zoals je het paard en ruiter samen kunt zien door een klein raampje (als je je standpunt goed kiest), is het ook mogelijk in een klein plasje.

Maar ik geef toe: het is heel makkelijk om dat achteraf te bedenken als je rustig achterovergeleund achter je computer zit. Ik bedenk dat soort dingen ook niet altijd meteen ter plekke ";-)

Rich

Bericht door Rich » vr 10 jun 2011, 17:54

[quote="reinoudDat is een kwestie van je standpunt goed kiezen. Net zoals je het paard en ruiter samen kunt zien door een klein raampje (als je je standpunt goed kiest), is het ook mogelijk in een klein plasje.[/quote]

Je hebt helemaal gelijk. Ondanks dat ik alle mogelijke reden zoek waarom het niet zou kunnen, is het gewoon een kwestie van te weinig ervaring om dat ala minuut te bedenken.
Moet gewoon nog veel meer oefenen, dat blijkt. Gelukkig zijn er ergere dingen om te moeten.

bmfoto

Bericht door bmfoto » za 24 sep 2011, 18:44

Hoi,
Wat leuk om deze foto tegen te komen.
Ik kom graag in contact met jou of je vriendin, want Sambucco is 6 jaar lang mijn paard geweest.
Ik zou het erg leuk vinden om te horen hoe het met hem gaat!

Vr Gr BMFOTO

Plaats reactie