analoge flitser

Lees en bespreek hier alles over Strobist fotografie; het werken met losse opzetflitsers om je foto's te verbeteren.
Plaats reactie
eroktame

analoge flitser

Bericht door eroktame » wo 27 mar 2013, 16:25

Ik heb een compact digitale camera en ben in het bezit van een Metzflitser die op mijn ananaloge Canon camera past.
Kan je deze flitser nu ook voor een digitale camera gebruiken?

leo top

Re: analoge flitser

Bericht door leo top » do 28 mar 2013, 17:48

Hij zal zondermeer flitsen, maar de oudere flitsers hebben een hogere ontsteekspanning, en daar kan een moderne camera niet tegen, een keer flitsen en je camera is dan van binnen gesmolten.
Welke type is het? Misschien heeft die al wel een lagere ontsteekspanning en werkt het wel.
Ze zal wel je camera op M(anuel) moeten gebruiken

eroktame

Bericht door eroktame » di 09 apr 2013, 10:23

Ik heb een Lumix Panasonic DMC-FZ20 en een Metz mecablitz 32 MZ 3

Harry

Bericht door Harry » do 25 apr 2013, 10:15

Ik heb zelf de gok ook eens gewaagd en mijn camera is niet gesmolten.
Ik heb een Finepix S200 EXR compactcamera en een oude Chinon Pro-1090C flitser. In de flitser gebruik ik oplaadbare batterijen. De resultaten zijn prima. Natuurlijk gebruik ik de stand M(anuel). In het oude analoge tijdperk moest ik om te flitsen de sluitertijd op 1/60 zetten. Met mijn Finepix kan ik nu veel hogere sluitertijden gebruiken. Voor het flitsen kan ik de computerinstellingen van de flitser gebruiken. Voor het beste resultaat is het aan te raden eerst een paar proefopnamen te maken als dat mogelijk is.

Plaats reactie