Canon 400D

High Dynamic Range is een methode om meer dynamisch bereik uit je foto's te halen. Voorkom uitgebeten lichte gedeelten en dichtgelopen zwarten.
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
beertje53
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Canon 400D

Bericht door beertje53 » zo 11 apr 2010, 09:38

beste,

graag wil ik wat gaan spelen met hdr fotografie... als ik in het menu van de 400D ga kijken kan ik AEB instellen van -2 0 +2 maar kan ik ook het aantal foto's instellen die moeten genomen worden? Standaard staat deze op 3 shots, hoe kan ik er daar 5 van maken, moet toch ergens te wijzigen zijn denk ik... of wat moet er gebeuren als ik ze wil maken ... meer dan 3 shots van één onderwerp zodat ik meer foto's heb met andere belichting?

alvast bedankt
Johan

libeco
Contacteer:

Re: Canon 400D

Bericht door libeco » ma 12 apr 2010, 17:22

Volgens mij kan dat niet op de 400D. Je kunt uiteraard handmatig een serie foto's maken, dit heb ik er wel eens mee gedaan, maar ben nooit echt diep op HDR ingegaan...

timosterrenkunde
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Bericht door timosterrenkunde » ma 12 apr 2010, 19:57

hoi
ik heb geen ervaring met canon gear (nikon fan).

houd er wel rekening mee dat je geen (of moeilijk) echte HDR opnamen kan maken vanuit de hand. omdat je toch je camera bewegt en dan je compositie weer anders is en ze dan niet meer kan samenvoegen in PS.

een tip voor als je verschillende belichten wilt is je camera voledig handmattig instellen hoe je alleen nog maar aan het instel wiel te draaien om je belichting over of onder te belichten. een voordeel is dat je veel grotere stapen of juist kleiner kan doen

libeco
Contacteer:

Bericht door libeco » ma 12 apr 2010, 20:01

De beweging kan opgelost worden door een statief te gebruiken of de camera ergens op te leggen dat niet beweegt, zoals een muurtje of een tafel.

Plaats reactie