HDR sorteren

High Dynamic Range is een methode om meer dynamisch bereik uit je foto's te halen. Voorkom uitgebeten lichte gedeelten en dichtgelopen zwarten.
Plaats reactie
remcoedelenbos

HDR sorteren

Bericht door remcoedelenbos » do 24 nov 2011, 16:02

Hallo Allemaal,

Ik nu een hele hoop JPEG's in een map staan en ik wil daar een HDR timelaps video van maken. nu kan ik dit doen door alle foto's met photomatrix combine in een HDR, maar ik wil dit graag in premiere pro doen waarin ik de bovenbelichting op videostream 1 heb normaal op 2 en onder op 3. Daarmee heb ik alle ruimte om alles aan te passen.

Mijn vraag is dan: hoe sorteer ik vanuit 1 map alleen de onderbelichte foto's en zet die in een aparte map, zodat ik die kan inladen op 1 video-laag in premiere. en dit natuurlijk ook voor onderbelicht en neutraal. Ik heb met 4000 jpegs geen zin om ze allemaal handmatig te gaan selecteren.

Ik heb al meerdere photo sorter programma's geinstalleerd en geprobeerd. geen succes. ook niet in photomatrix, lightroom of bridge...

Als iemand iets weet, laat het mij weten!

Veel dank,
Remco

Elja
Beheerder
Contacteer:

Re: HDR sorteren

Bericht door Elja » do 24 nov 2011, 17:09

Even simpel gedacht; kies de thumbnail weergave en maak de breedte van het venster zo breed dat er precies drie foto's in passen. De bestanden laat je gewoon gestuurd staan op alfabet. Als het goed is heb je nu drie kolommen met in elke kolom een verschillende belichting.

Je kunt nu dus met de muis gewoon 1 kolom selecteren en deze verplaatsen naar een andere map!
Ik ben even uitgegaan van Windows. Ik weet niet of hetzelfde trucje opgaat met Mac OS X.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Elja
Photofacts; weblog over fotografie..
Photofacts.net; blog about photography..
Elja Trum Fotografie; portfolio

Wolves fotografie
Contacteer:

Bericht door Wolves fotografie » di 08 mei 2012, 21:04

Met Mac OS X werkt dit trucje ook!
Fotografie is de kunst van het kijken.

www.wolves-fotografie.nl voor al uw foto-opdrachten.
www.komfotograferen.nl voor cursussen, workshops en privé-lessen fotografie en/of fotobewerking.

reinoud
Contacteer:

Bericht door reinoud » di 08 mei 2012, 23:20

Als je in Lightroom de foto's automatisch kunt selecteren op basis van bijvoorbeeld de sluitertijd, kun je die een of ander kenmerk geven (een aantal sterren, een kleur, of ze in een collectie stoppen).
Vervolgens kun je ze dan sorteren op capture time, en ze exporteren met een bepaalde bestandsnaam als "laag1_<volgnummer>_videonaam.jpg"

Plaats reactie