Wie ben ik?

Nieuw op Phototalk?
Stel je in dit forum even voor aan de rest van de Phototalkers..
Plaats reactie
Greenfield

Wie ben ik?

Bericht door Greenfield » di 22 dec 2009, 22:32

Even voorstellen, ik ben René Groeneveld en woon in Alkmaar en ben op dit moment 47 jaar. De naam Greenfield ligt voor de hand maar veel mensen kennen mij ook als zodanig. Dit komt eigenlijk door een kleine anekdote op mijn werk. Ik werk voor een Engels bedrijf en je kunt je voorstellen dat het voor engelsen een onmogelijke naam is "Groeneveld" Dat werd dus al snel "Greenfield" en dat werd dan ook overgenomen door mijn collegea in eigen land.
Als sinds mijn tienerjaren ben ik bezig met fotografie. Vroeger had ik ook nog een tijdje een eigen doka. Na de geboorte van mijn zoon en dochter is het fotograferen wat op de achtergrond geraakt (wel veel van de kinderen natuurlijk) door tijdgebrek. Maar nu mijn kinderen lieve pubers geworden zijn en ze dus zelf naar de WC kunnen krijg je weer wat meer tijd voor jezelf.
Zeker met de komst van de digitale fotografie en niet te vergeten internet is deze hobby een stuk interessanter geworden. Voorheen maakte ik de meeste foto's buiten in de natuur. Maar de laatste tijd (met name in de intermaanden) houd ik mij ook veel bezig met studio fotografie. In het dagelijks leven ben ik rayonmanager bij een groot cateringbedrijf. De laatste tijd houd ik mij dan ook veel bezig met culinaire fotografie in al zijn vormen.
Kortom ik verleg mijn interesses op fotogebied constant.
Ik heb de volgende apparatuur. Canon 40D, Canon 24-105 F4, Tamron 10-24, Canon 55-250, Speedlite 550, Speelite 580EX II, Pocket Wizzard draadloze besturing voor flitsers en een lampenset met opnametafel.
Canon 40D, Tamron 10-24, EF 24-105, EF-S 55-250, SL 580EX II, SL 550 EX

JacTrum
Beheerder

Re: Wie ben ik?

Bericht door JacTrum » wo 30 dec 2009, 23:19

Welkom René! Leuk om je beroep te kunnen combineren door al dat lekkers te fotograferen. Je bent al oud genoeg om Greenfield and Cook nog te kennen denk ik. Zou bij jou ook heel toepasselijk zijn :-) Waarmee maak je studiofoto's? Als ik over de financiële schok van mijn laatste aankoop (2.8/24-70 Nikon) heen ben ga ik op zoek naar een goed maar niet te dure flitserset.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 /Nikon 2.8/24-70 /Nikon 2.8/105 Micro / Nikon 2.8 70-200 VRII / Nikon Speedlight SB 910 flitser

Plaats reactie