Even voorstellen

Nieuw op Phototalk?
Stel je in dit forum even voor aan de rest van de Phototalkers..
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Peter
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Even voorstellen

Bericht door Peter » ma 28 dec 2009, 12:48

Hallo, wij zijn Pa Peter en zoon Remy,

Analoge fotografie is lange tijd mijn (Pa's) grootste hobby geweest.
De zolder ligt vol met spullen die daarbij behoorden zoals kompleet kleurendoka, Canon AE programm camera met toebehoren, Metz staafflitser en een Zenza Bronica 6 x 6 camera enz..
Sinds kort heb ik samen met onze jongste zoon de hobby weer opgepakt, maar nu met Nikon D60 spiegelreflex + toebehoren zoals de SB600 flitser enz. (mijn echtgenote ziet angstig toe als we weer eens op marktplaats aan het rondkijken zijn naar interessante spullen). Er zijn inmidels al heel wat boeken verslonden. De digitale kennis bleef tot nog toe beperkt tot het eenvoudige werk met een Power Shot A95 van Canon.

Om te beginnen een misschien simpele vraag. Ik wil met tweede externe flitser gaan werken (draadloos) maar kan maar niet achterhalen hoe ik de voorflits kan opheffen die wordt aangestuurd door de D60. Ik moet voorkomen dat de Sunpax 2e. flitser te vroeg afgaat. (misschien een domme vraag, maar ik heb ooit begrepen dat domme vragen niet bestaan, wel domme antwoorden, toch...?).

Ik hoop in de toekomst veel leerzame dingen te mogen delen met de leden van Phototalk.

Groetjes van
Twee fanatieke Maastrichtse digitale reflex beginnelingen.

JacTrum
Beheerder
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Even voorstellen

Bericht door JacTrum » wo 30 dec 2009, 23:09

Welkom Peter en Remy,
Wow, wat een spullen liggen er op zolder! Zonde dat dat ongebruikt blijft. Vooral die Zenza Bronica! Weet je dat je van negatiefmateriaal heel goeie scans kunt maken? Van de Nikon D60 weet ik helaas niet zo veel om je vraag te kunnen beantwoorden. Ik heb een andere Nikon en daar is hij eenvoudig op uit te schakelen.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 /Nikon 2.8/24-70 /Nikon 2.8/105 Micro / Nikon 2.8 70-200 VRII / Nikon Speedlight SB 910 flitser

Plaats reactie