Reisfotograaf analoog en digitaal

Nieuw op Phototalk?
Stel je in dit forum even voor aan de rest van de Phototalkers..
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Optamatic
Contacteer:

Reisfotograaf analoog en digitaal

Bericht door Optamatic » do 21 mei 2015, 11:09

Beste forumleden,

Sinds mijn 14de ofwel 50 jaar fotografeer ik met veel plezier. Veel ontwikkelingen van analoog naar digitaal heb ik meegemaakt en enthousiast aan deelgenomen. Stond ik vroeger boven bakken chemicaliën in de DoKa, nu zit ik met PhotoShop relaxed achter mijn scherm. Toch kan ik het analoge tijdperk niet achter mij laten. Beelden op film hebben een diepere zeggingskracht dan de digitale beelden die met ingewikkelde algoritmes worden omgezet in toonbare beelden. Daarom fotografeer ik niet alleen met een Nikon D610, maar ook met mijn Yashica Mat op 6x6 rolfilm. Het summum is de Holga WPC 120 pinhole camera. De camera obscura die licht laat zien, zoals licht altijd is geweest.
Verder volg ik met belangstelling Strobisten.
Hybride fotograaf met zowel analoge Holga als digitale Nikon camera's.
Publicatie op o.a Instagram en Zaazi

PetraS
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Reisfotograaf analoog en digitaal

Bericht door PetraS » do 21 mei 2015, 12:09

Welkom op dit forum. ben benieuwd naar je fotowerk zowel digi als ana...

:D
Vriendelijke groet,
Petra Sanders

If i knew how to take a good photograph,
I'd do it every time.

eelke
Contacteer:

Bericht door eelke » do 21 mei 2015, 15:01

welkom! ben benieuwd naar je foto's

Optamatic
Contacteer:

Bericht door Optamatic » za 05 dec 2015, 14:36

Dag Eelke en Petra,

Mijn foto's staan op: www.zaazi.org en www.optamatic.com

Maar waarschijnlijk hadden jullie dit al gezien.

Groeten,
Roelof.
Hybride fotograaf met zowel analoge Holga als digitale Nikon camera's.
Publicatie op o.a Instagram en Zaazi

ruut
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Bericht door ruut » vr 11 dec 2015, 09:49

ik zou zeggen, stap over op fuji x, in ieder geval met x trans sensor, de zeggingskracht is gelijk terug en er is geen heimwee meer. Ooit heeft een fotograaf de tip gegeven.... verdiep je erin lees over de kwaliteit van bv xe1 van fuji.
Het enige merk dat zoveel ervaring heeft wat een foto moet zijn.
En systeem camera...echt top... de camera samen met 2 nikon camera's hoogste dynamische bereik en geen FF.
Ik heb heel wat analoog ervaring, ook prof gebied..... veel plezier ruud. ps Als je graag aanwezig wil zijn met enorme cameras en lenzen, moet je natuurlijk niet overstappen.

Plaats reactie