Even voorstellen

Nieuw op Phototalk?
Stel je in dit forum even voor aan de rest van de Phototalkers..
Jdorper

Even voorstellen

Bericht door Jdorper » di 12 jul 2016, 20:49

Hallo, mijn naam is Sikko Hoekstra ik ben 55 en ik fotografeer ongeveer vanaf mijn 18e jaar.

Ik ben begonnen met de Canon AE1 en heb daarna nog een aantal andere Canon camera's gehad. Mijn laatste was de Eos 5 mk III een fullframe en een geweldige camera inclusief grip. Als lenzen had ik de Carl Zeiss 50mm planar f/1.4, de Carl Zeiss 21mm distagon f/2.8 de Canon 85mm f/1.8 en de 70-200 f/2.8 L IS II USM. Een geweldige set om mee te werken, maar in jan 2016 ben ik overgestapt naar Olympus.

De Canon werd me te zwaar om steeds maar mee te slepen, en met pijn in mijn hart heb ik hem ingeruild voor een Olympus OMD EM1. Met de volgende lenzen. Olympus M. Zuiko 7-14mm f/2.8 Pro, Olympus M. Zuiko 12-40mm f/2.8, Olympus M. Zuiko 40-150mm f2.8 + 1.4 extender, en de Olympus 60mm f/2.8 macro lens.

Ik ging van een full frame naar een crop (2x) camera en was in eerste instantie toch wel bang dat ik veel ging inleveren zeker in de hogere iso. Achteraf is me dat toch erg meegevallen, ik ging wel wat achteruit maar voor mij was het acceptabel.

Wel heb ik gekozen voor lichtsterke lenzen want een goede lens blijft toch een pre. Inmiddels heb ik voor mijn vrouw ook een EM1 gekocht en er nog een aantal prime lenzen bij gekocht. Olympus 12mm f/2.0, Olympus 25mm f1.8, Olympus 45mm f/1.8 en de Olympus 75mm f/1.8. En tot slot de Olympus 600r flitser. Ik miste toch mijn prime lenzen. De EM1 van mijn vrouw en alle prime lenzen heb ik tweede hands gekocht dat scheelde me veel geld.

Ik fotografeer nu alweer zo'n 7 maanden met mijn OMD EM1 en ik denk dat het een ondergewaardeerde camera is. Het is en kleine geweldenaar, met meer mogelijkheden dan mijn veel duurdere Canon Eos 5 Mk III.

Ik fotografeer alles wat er voor mijn lens komt en heb niet echt een voorkeur, ik vind het ook leuk om steeds iets nieuws te gaan proberen. Portret fotografie en street fotografie vind ik leuk om te doen, en graag zou ik me wat meer willen verdiepen in urban fotografie. Graag zou ik op deze site horen van mede fotografen die ook met een Olympus (OMD EM1) fotograferen, wat hun bevindingen zijn met deze camera. Ik heb geen eigen website waar ik mijn fotos's op zet maar ik post wel af en toe op flickr.com Ik hoop nog veel informatie van deze site te halen, tot zo ver mijn voorstel rondje.

Plaats reactie