Even voorstellen..

Nieuw op Phototalk?
Stel je in dit forum even voor aan de rest van de Phototalkers..
Caroline

Even voorstellen..

Bericht door Caroline » wo 16 aug 2017, 11:03

Hoi allemaal!

Ik ben Caroline, woon in Weert en ben net net begonnen met een fotografie cursus!
Mijn interesses gaan uit naar mensen en dieren te fotograferen.

Graag zou ik veel van jullie willen leren!
Dus stuur me gerust een bericht!

Groetjes Caroline

Johnny

Re: Even voorstellen..

Bericht door Johnny » di 12 dec 2017, 12:10

Hallo Allemaal,
Mijn naam is John. Ik ben hobbyfotograaf. Ik woon in Zoetermeer en hoop hier wat meer teleren over het perfectioneren van de fotokunst. Ik hou van natuur, portret en macro fotografie. Ik gebruik On1 RAW 2018 om mijn foto's te bewerken.

Groetjes John

egerards

Bericht door egerards » wo 27 dec 2017, 13:57

Houd er rekening mee dat er betrekkelijk weinig activiteit is op dit forum...

Kika83

Bericht door Kika83 » vr 23 mar 2018, 16:39

Hoi Caroline, John en egerards,

Ik ben ook net nieuw hier en wilde me in een apart topic voorstellen, maar zag toen bovenstaand bericht over weinig activiteit. Dat zou echt jammer zijn... Toch zie ik wel een aantal voorsteltopics, dus wellicht komt het weer een beetje op gang? :) En als niet: zijn er voorstellen voor andere platforms waar mensen meer actief zijn?

Wilde mezelf hier toch even voorstellen: Mijn naam is Nicoline (ooit de bijnaam Kika gekregen, dus vandaar de profielnaam), ik ben 34 jaar en kom uit omgeving Hoorn, Noord-Holland. Ik ben ook net met fotografie begonnen als serieuze hobby, aangezien ik altijd al hield van mooie plaatjes schieten met camera en smartphone. Nu een heuse speigelreflexcamera (Canon eos 200d) aangeschaft en klaar voor het 'echte werk' (hoewel ik idd ook nog mijn bewerkingssoftware zou moeten upgraden). Ben zelf ook gek op landschappen en gave tegenstellingen, maar houd ook van bijzondere, kunstige portretten (Annie Leibovitz, anyone?). Wat is jullie hoek als het op fotografie aankomt?

Fijne middag nog & hopelijk zien we hier toch nog wat activiteit...!
Nicoline

Robin12th

Bericht door Robin12th » ma 26 mar 2018, 07:31

Hallo even voorstellen mijn naam is Robin. Ga met PIZ (pensioen in zicht) tijd krijgen om mijn hobby fotografie een beetje uit te diepen. Ik hoop veel van jullie te kunnen leren.
gr Robin

Kika83

Bericht door Kika83 » ma 26 mar 2018, 08:11

Hey Robin,

Gezellig, een medenieuweling! Hoop dat we hier dan toch een beetje gesprekken op gang gaan krijgen :D

Wat is jouw favoriete onderwerp om te fotograferen? En met wat voor camera werk je graag?

Fijne maandag iig allemaal!
Nicoline

egerards

Bericht door egerards » di 27 mar 2018, 14:35

Zowaar zowaar toch weer enige activiteit! Welkom 'nieuwelingen'! ;-)

Kika83

Bericht door Kika83 » di 27 mar 2018, 15:04

Haha, wel hè, egerards!? Ik heb er helemaal vertrouwen in ;-) Wat is jouw "weapon of choice" (a.k.a. camera)?

Heb gisteren mijn gloednieuwe Canon nog even meegenomen voor een uurtje plaatjes schieten aan de waterkant in Hoorn - blijft gewoon tot de verbeelding spreken, en een super goede oefenplek voor het leren van de foefjes van mijn camera. Nu nog even goede software op de kop tikken. Iemand nog tips?

Ik zag trouwens de website voor de On1 RAW 2018, maar vroeg me af of de prijzen (na de 30 dagen proef) per jaar gelden, of dat je voor die prijs gewoon alle features hebt? Ook omdat er de optie van de 2018 upgrade bij staat voor niet heel veel minder geld, dus vraag me af of wat ik koop wel relevant blijft? En is het erg ingewikkeld in gebruik (in andere woorden: duurt het lang om er een beetje bekend mee te worden)?

Groetjes weer!
Nicoline

duynduyn
Contacteer:

Bericht door duynduyn » di 27 mar 2018, 20:49

Leuk weer even een opleving op dit forum :D

Een paar jaar geleden heb ik, samen met een maatje, ook geprobeerd dit forum weer leven in te blazen,
vanuit enkele inmiddels ter zielen gegane fora, wat leden meegenomen.

Door de beheerder zijn we tot moderators benoemd, maar ondanks onze
inzet mocht het niet baten.

Ik ben bang dat de tijd van fora voorbij is, maar hoop ik in ieder geval dat er voldoende animo zal zijn,
want onze gezamenlijke leuke hobby kent vele liefhebbers en is een leuk forum waard.

gr
Jan

egerards

Bericht door egerards » di 27 mar 2018, 21:10

Kika83 schreef:
di 27 mar 2018, 15:04
Haha, wel hè, egerards!? Ik heb er helemaal vertrouwen in ;-) Wat is jouw "weapon of choice" (a.k.a. camera)?
Ik ben zo'n twee jaar geleden overgestapt van Nikon (D7000) naar een Olympus systeemcamera. In eerste instantie de OM-D E-M10 mark II, maar sinds afgelopen december de OM-D E-M1 mark II, het tegenwoordige topmodel van Olympus. Ik heb nog geen dag spijt gehad van deze overstap. Als je het eenmaal gewend bent dat je in je zoeker precies datgene ziet wat ook op de foto gaat komen (aanpassing witbalans, over- / onderbelichten), dan wil je daar niet meer van af. En het scheelt het nodige aan gewicht dat meegenomen moet worden.
Ben nu aan het uitkijken naar een nieuw speeltje, namelijk de Olympus 25mm f/1.2 Pro lens: heel lichtsterk, ook helemaal open behoorlijk scherp en een prachtig bokeh. Voor de full-frame mensen: komt overeen met een 50mm lens.

Het zou inderdaad leuk zijn als het hier weer wat gaat leven. :-)

Groeten, Eric

Plaats reactie