Toch op zoek naar een normale videocamera..

Op de meeste nieuwe camera's kun je tegenwoordig ook filmen.
Handige technieken, software en dergelijke voor video kunnen hier worden besproken.
fotoutrecht

Re: Toch op zoek naar een normale videocamera..

Bericht door fotoutrecht » wo 20 jan 2010, 17:29

Ha die Ruis,
Die heb ik ook,maar een versie 5 in engels en geen handleiding van daar dat ik express heb gekozen voor snel te werken ,daar heb ik wel een Nederlandse handleiding van.
Ik heb nog al wat in te halen.
Codecs is toch voor de ondersteuning van media player dus een window tool toch?
Xacuto of Zacuto,xacuto is een tik fout volgens mij,ja dat is verschrikkelijk duur, maar er zijn een paar andere die ook dslr accessoire maken en hebben,kijk bij Jag35.com.
tot een volgende keer,
mvgvW

ruis

Bericht door ruis » wo 20 jan 2010, 20:15

Hallo Wim,

ZZZZZ acuto, je hebt gelijk, tik fout. Dat krijg je als je Dyslectisch bent.

Nee, codecs is niet iets specifiek iets voor windows, of dvd recording. Wel heeft het met recording te maken. Een camera neemt ook op. En de huidige generaties nemen op schijfjes op net zoals de foto camera's. En dan heb je weer die codecs.
Hoge prof kwaliteit neemt op in 4:4:4 4k/24p met een 200Mbps. (Red One) In de handzame sector wordt (bv de Panasonic P2) in 10bit 4:2:2 met 100 Mbps.

Onze foto camera's zitten ongeveer rond de 25Mbps of iets hoger en kleurenomvang 4:2:0.

Daarom is het van belang om het om te zetten naar 4:2:2 om bij verwerking een zo'n hoog mogelijke kleurenkwaiteit te houden. In FCP laatste versie kan dat. (andere versies weet ik niet) De camera's zitten immers op het randje. Dus sprookjes als " de RED One is out" is onzin.

Het begin is er.

fotoutrecht

Bericht door fotoutrecht » do 21 jan 2010, 11:53

Ha die ruis,
Het is even zoeken na aanleiding van je uitleg,verhouding 4:4:4: 4k/24p met 200Mbps deze met de 4:2:2 4:2:0. http://salamanca.khbo.be:8080/doks/do/f ... a05d9.Maar het komt.
Met deze uitleg begrijp ik nu dat de camera nooit een video camera word maar een leuke aanvulling.
En raadzaam is het ook om goede software te gebruiken.
mvgW

fotoutrecht

Bericht door fotoutrecht » di 16 mar 2010, 11:05

Filmen met een digitale spiegelreflex camera zo heb ik mijn blog genoemd, dat ik op mijn site heb staan.Ik ben er achter gekomen dat het een apart onderdeel word van de fotografie,wat voor naam moeten we de mensen geven die dat doen?videograven,hddslrgraven of dslrgraven, wie het weet het mag het zeggen.http://www.phototalk.nl/posting.php?mod ... f=25&p=681#
mvgW
Laatst gewijzigd door fotoutrecht op di 16 mar 2010, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.

fotoutrecht

Bericht door fotoutrecht » di 16 mar 2010, 17:13

Op mijn Blog heb ik de bevindingen staan van de nieuwe Firmware Canon2.0.3voor de Eos 5D mark2
http://wimhendriks.wordpress.com/
mvgW

wim hoppenbrouwers

Bericht door wim hoppenbrouwers » vr 16 jul 2010, 10:48

Hallo. Filmen op de spiegelreflex is in mijn opinie bellen met je magnetron :D
Dus ik ben maar voorzichtig begonnen met een Panasonic SD10..
wim
p.s. niet voor stereo.

libeco
Contacteer:

Bericht door libeco » vr 16 jul 2010, 11:23

wim hoppenbrouwers schreef:Hallo. Filmen op de spiegelreflex is in mijn opinie bellen met je magnetron :D
Dus ik ben maar voorzichtig begonnen met een Panasonic SD10..
wim
p.s. niet voor stereo.
En waarom? Ik heb zelf een Canon 7D, vooral voor fotografie, maar ik ben maar wat blij dat ik een beetje met video kan experimenteren, focus, sluitertijd, diafragma, ISO.... allemaal zelf in te stellen! En nog met verschillende lenzen ook! Dat kon mijn JVC camcorder niet hoor.... het hangt er dus maar van af wat je van plan bent er mee te gaan doen.

Een paar jaar geleden was iedereen er ook van overtuigd dat telefoons waren om mee te bellen... kijk nu eens, je telefoon is een belcentrale, internetbrowser, spelcomputer, agenda, kalender etc. etc. in een. ;)

wim hoppenbrouwers

Bericht door wim hoppenbrouwers » vr 16 jul 2010, 14:20

Ja Libeco, Je hebt wel gelijk, ik was een beetje doorgeschoten.
Foto en film staan niet zo ver vanelkaar.
Experimenteren met lenzen,sluitertijden en snelheden blijven leuk. :D

wim

Plaats reactie