paar foto's uit Leiden

Een plek voor alle foto's waarvoor (nog) geen aparte categorie is.
Plaats reactie
Druifje45

paar foto's uit Leiden

Bericht door Druifje45 » do 04 feb 2016, 06:55

een tijdje terug heb ik deze foto's gemaakt uit mijn stadje Leiden. hoe vinden jullie ze?

Afbeelding_MG_1653 by krista dreef, on Flickr

Afbeelding_MG_1654kopie by krista dreef, on Flickr

Afbeelding_MG_1709 by krista dreef, on Flickr

Afbeelding_MG_1618_bewerkt-1 by krista dreef, on Flickr

duynduyn
Contacteer:

Re: paar foto's uit Leiden

Bericht door duynduyn » do 04 feb 2016, 18:31

Het plaatsen is dus duidelijk gelukt :D

Foto 1 en 2 zijn bijna hetzelfde, waarbij ik de 2e wat mooier helder vind,
de 2 andere foto's zijn lekkere heldere platen !

Ik meen mij te herinneren dat ik bij de uitleg over het plaatsen van foto's ook aangegeven had
bepaalde delen van de link te verwijderen, om te voorkomen dat men door op de foto te klikken
op je Flickr - of Photobucketaccount terecht komt, want dat is nu het geval. Als dat voor jou geen probleem
is , goed dan :lol:

Dus ik heb je foto's op Flickr gezien en moet zeggen dat van je stadje Leiden ook diverse andere
leuke en mooie opnames van jou staan!

gr

Jan

P71

Bericht door P71 » do 04 feb 2016, 21:31

De eerste 2 vind ik wat te donker, te grauw. De 3e is een lekkere plaat! Jammer dat de achterkant van de molen te zien is. Zonde dat het onder de brug zwart/donker is. De 4e staat scheef, maar ook een leuke plaat.

Lekker bezig hoor! 8-)

Druifje45

Bericht door Druifje45 » vr 05 feb 2016, 06:43

bedankt voor de reacties. ik zal nog een keertje kijken naar de uitleg van het plaatsen van foto's. op zich vindt ik het geen probleem als mensen mijn foto's kunnen zien. ook bedankt voor de tips. zal ze meenemen voor de volgende keer. groetjes krista

keesahaus

Bericht door keesahaus » di 29 mar 2016, 12:42

De eerste foto vind ik qua compositie beter dan de 2e, minder huizen. De 2e foto is de belichting al iets beter. De invoerende lijnen d.m.v. de brugleuning is goed gekozen waardoor het oog vanzelf naar de molen leidt. De 3e foto geeft een mooi overzicht, minder huizen, mooie waterpartij, feeëriek! Bij de 4e foto is de brug te donker, tekort belicht. Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de lichtopbrengst van de wolken(tegenlicht). M.a.w. hier had zeker een belichtingscorrectie van ca. -1 stop op zijn plaats geweest. Ook had er gekozen kunnen worden voor een andere lichtmeetmethode. Zodanig dat de lichthoek van de meetsensor een krappere hoek heeft (ca 9 graden). Dan heb je minder last van het tegenlicht veroorzaakt door de wolken. E.e.a. is afhankelijk van de mogelijkheden op je camera. Probeer dit nog eens uit en je foto's worden nog beter.

Plaats reactie