7D of 5D MK II

Bespreek de nieuwste camera's, de slimste aanschaf en de handigste features van je camerabody.
Plaats reactie
fotopeter

7D of 5D MK II

Bericht door fotopeter » di 22 dec 2009, 21:53

sinds de komst van de 7D is heel mijn idee voor het aanschaffen van een 5DMKII overhoop gehaald, ik heb het budget voor een 5DMKII maar zit nu toch ook serieus aan een 7D te denken, ik kom van een 30 + 50D camera en heb de nodige L Lensen. Ik doe regelmatig reportage werk , heel af en toe ook sport, maar ben ook met natuur en portretfotgrafie bezig kortom breed georienteerd...
Daar komt ook nog bij dat een 7D een nieuwe camera is met nieuwe techniek wat mijn inziens een verbetering is, met een 5DMKII is het een beetje vreemd dat je voor de derde keer een camera koopt die gelijk is aan het vorige model 30D + 50D, intern natuurlijk niet maar ik had dat gevoel al bij mijn aanschaf van de 50D.
Als ik een 7D koop heb ik nog budget over om grip en nieuwe flitser bij te kopen kortom ik heb een (luxe) probleem....

Iemand een Advies ?

FotoPeter

libeco
Contacteer:

Re: 7D of 5D MK II

Bericht door libeco » wo 23 dec 2009, 21:46

Zelf heb ik een 400D en ben dan ook misschien niet helemaal de juiste persoon om advies uit te brengen. Het lijkt mij echter dat de 5D mkII en 7D op een andere doelgroep gericht zijn. De eerste is een full frame terwijl de tweede dat niet is, volgens mij is die er meer op gericht om nog betere videofunctionaliteit toe te voegen. Maar wellicht zit ik er naast.

fotopeter

Bericht door fotopeter » do 24 dec 2009, 06:20

libeco schreef:het lijkt mij echter dat de 5D mkII en 7D op een andere doelgroep gericht zijn. De eerste is een full frame terwijl de tweede dat niet is, volgens mij is die er meer op gericht om nog betere videofunctionaliteit toe te voegen. Maar wellicht zit ik er naast.
Dat realiseer ik me ook heel goed echter die nieuwe techniek in de 7D spreekt me ook wel weer aan, maar het gaat waarschijnlijk toch de 5D MK II worden

Peter

JacTrum
Beheerder

Bericht door JacTrum » wo 30 dec 2009, 23:37

Ik gun je veel luxeproblemen Peter :-) Maar ik zou ook voor de 5D gaan. Ik zou daar niet lang over na hoeven te denken, omdat filmen me niet interesseert en ik Fullframe beter en meer 'toekomstbestendig' vind.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 /Nikon 2.8/24-70 /Nikon 2.8/105 Micro / Nikon 2.8 70-200 VRII / Nikon Speedlight SB 910 flitser

Elja
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Elja » zo 03 jan 2010, 23:42

Voor je sportfoto's is de Canon 7D de betere camera.
Voor je overige werk denk ik dat je meer hebt aan de Canon 5D mark II.

De 5Dmk2 is wezenlijk anders dan de 30D en 50D. Voornamelijk door de full-frame sensor. Dat is zo'n overstap. Persoonlijk zou ik niet meer terug willen naar een crop sensor. Voor filmers en actiefotografen is de 7D natuurlijk wel erg interessant. De 7D heeft zeker een aantal mooie updates, maar in mijn ogen wegen die niet op tegen de full-frame sensor van de 5D (met als noot dat ik zelf voornamelijk een portretfotograaf ben).

Succes met je keuze!

Elja
Photofacts; weblog over fotografie..
Photofacts.net; blog about photography..
Elja Trum Fotografie; portfolio

aradilon
Contacteer:

Bericht door aradilon » ma 04 jan 2010, 03:18

Ik zou voor de 7D kiezen, Sport en Natuur lijken mij meer een crop camera te vragen dan een fullframe, je gaat meer bereik hebben en hij is VEEEEEEEEL sneller een 5D is niks voor sport, ook niet vergeten dat een 7D zijn flits al een commander kan gebruiken om andere flitsen aan te sturen.

fotopeter

Bericht door fotopeter » ma 04 jan 2010, 12:23

Het is uiteindelijk op tweede kerstdag de 5D MK II geworden, zelfs in de winkel heb ik nog naar de 7D gekeken maar toch besloten de 5D te nemen.
Mijn eerste reactie was NIET van WOUW, maar nu een weekje verder wordt het wel duidelijk waar de kwaliteit zit.
Heb er al wat reportage werk mee gedaan, een kerkmis en een Nieuwsjaarduik, en dat ging goed, AF is snel genoeg voor dergelijke onderwerpen.
Ik ben ook zeer gecharmeerd van de brandpunt afstand die nu weer normaal is , mijn 17-40L is echt kicken....

Kortom weer genoeg motivatie de aankomende tijd om op pad te gaan.

FotoPeter

Plaats reactie