Vervanging Canon 450D naar full frame

Bespreek de nieuwste camera's, de slimste aanschaf en de handigste features van je camerabody.
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Cobraman
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Vervanging Canon 450D naar full frame

Bericht door Cobraman » vr 06 apr 2012, 19:10

Mijn Canon 450D is dringend aan vervanging toe, ik zou graag naar een 5D Mark II gaan (mark III is te duur).
ik wil graag de camera gaan gebruiken voor de wat snellere fotografie (sport) maar zou de mark II daar wel goed voor zijn ???, ik zit nu met een 450D met een 24-105 L lens (zeg maar de kitlens van een Mark II). ik zou dus alleen een nieuwe body nodig hebben.

een alternatief is een compleet ander merk ????

ik sta open voor suggesties....

libeco
Contacteer:

Re: Vervanging Canon 450D naar full frame

Bericht door libeco » za 07 apr 2012, 11:09

Als je snelheid zoekt lijkt de 5D MkII geen goede keuze. Het aantal frames per seconde is behoorlijk laag (3 per seconde als ik me niet vergi). De 7D haalt 8 beelden per seconde. Dat haalt het niet bij de 1D, maar die is qua prijs voor jou weer te hoog gegrepen.

timosterrenkunde
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Bericht door timosterrenkunde » za 07 apr 2012, 12:39

zelf werk ik met nikon, maar ik weet dat de canon 5D mark II niet de aller snelste autofocus heeft.
hij kan ook maximaal 3,9 beelden per seconde maken, wat voor sport veel te weinig is. de 450 maakt 3,5 fps dus in dat opzicht is het niet echt een upgrade.
voor pure sport fotografie, zou ik toch voor een 7d gaan als je een krap buget hebt. en anders voor een wat ouder 1 serie met een aps-H sensor erin, die camera's zijn namelijk gemaakt voor sport.

annoh

Bericht door annoh » vr 27 apr 2012, 14:40

TS,
Ik denk dat je eerst een keuze moet maken met welk formaat sensor je wilt gaan werken. Elk formaat heeft zijn specifieke voor- en nadelen.
Workshops portretfotografie en fotobewerking, fotoweken in Frankrijk en Friesland: http://www.annohuidekoper.nl

Wolves fotografie
Contacteer:

Bericht door Wolves fotografie » wo 09 mei 2012, 14:09

Ik ben het helemaal met annoh eens dat het het handigste is om eerst de keus te maken voor welke sensor je wilt. Je geeft eigenlijk al aan dat je fullframe wilt (tenminste dat formaat heeft de 5D), maar volgens mij is juist voor sportfotografie een beetje cropfactor best handig...
Fotografie is de kunst van het kijken.

www.wolves-fotografie.nl voor al uw foto-opdrachten.
www.komfotograferen.nl voor cursussen, workshops en privé-lessen fotografie en/of fotobewerking.

Photomad2010

Bericht door Photomad2010 » di 05 jun 2012, 16:33

Je moet je realiseren dat elke keuze nadelen heeft en voor jezelf afwegen wat het belangrijkste voor jou is. Ik heb de 5D Mark II voor detailwerk en daarnaast voor het snelle werk de 1DMark IV. Voor sport vind ik de 5DII echt te traag. Ga dan voor de 7D, dan heb je voor een redelijke prijs een erg goed alternatief. Net als Wolves hierboven zegt: bij sport is crop juist handig, heb je net even wat meer bereik.
Als je voornamelijk voor detail gaat zoals bij macro, of je werkt veel bij weinig licht, dan is de 5 D juist weer super.

reinoud
Contacteer:

Bericht door reinoud » di 05 jun 2012, 20:49

Wolves fotografie schreef:maar volgens mij is juist voor sportfotografie een beetje cropfactor best handig...
Dat hangt er maar net vanaf welke sport. Bij de rallyfotografie die ik schiet gebruik ik de groothoek veel meer dan de telelens. Vooral als de auto's vast staan in de modder of aan het lieren zijn ofzo. Het hangt ook erg van je stijl van fotograferen af.
Zelf zou ik altijd voor FF gaan. Je kunt makkelijker een kleine scherptediepte krijgen, en je hebt minder last van ruis. En je kunt altijd een langere lens kopen als dat nodig is.
Ik denk dat het DX formaat iets tijdelijks is. De geruchten gaan nu al dat Nikon binnenkort met een entry-level FF DSLR gaat komen, en dan zullen de andere fabrikanten vast niet achterblijven (daar volg ik de geruchten niet over). Ik denk dat over een paar jaar alleen nog maar FF DSLR's en systeemcamera's zullen bestaan. Maar niet iedereen denkt er zo over.

timosterrenkunde

Bericht door timosterrenkunde » vr 08 jun 2012, 16:50

@reinoud
Het ligt er inderdaad aan wat voor soort sport, maar er zijn denk ik maar weinig dat je veel met groothoek schiet, en als je dan een 17-55 2.8 neemt heb je toch een goede groothoek, (niks overtreft trouwens de nikon 14-24 2.8). Het probleem van FF is dat je een groot buget moet hebben of hoge snelheid te krijgen, de nikon D700 en de Canon Mark 5 I en II zijn bijde gewoon te traag.

Ja Nikon gaat waarschijnlijk van de week een D600 FF camera lanceren voor rond de 1500 euro, maar die heeft maar 5FPS dus te weinig snelheid.
Maar over een paar jaar zal alles inderdaad FF zijn. Maar ik denk dat het nog 1 of 2 genaraties duren (oftewel 3-6 jaar).

akbor75

Bericht door akbor75 » di 08 apr 2014, 13:06

Als je de 5D II overweegt is de 6D een betere keuze. Lekker nieuw! :)

Plaats reactie