waar zit het grote verschil

Bespreek de nieuwste camera's, de slimste aanschaf en de handigste features van je camerabody.
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Motormuisje
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

waar zit het grote verschil

Bericht door Motormuisje » vr 03 jan 2014, 00:54

Mijn vraag is deze als ik 2 camera's neem bv nikon d3100 en een d300 deze hebben de zelfde sensor als ik nu de zelfde lens er op zet zelfde instellingen van lens en camera wat is dat het verschil qua foto in mijn beleving maakt het niks uit ok de d300 heeft wat opties die de 3100 niet heeft ( met de vraag of je die nodig hebt/mist) maar qua prijs scheelt het wel veel

akbor75
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: waar zit het grote verschil

Bericht door akbor75 » di 08 apr 2014, 12:15

Ik heb even snel gekeken en volgens mij is het belangrijkste verschil sluiter 1/4000 vs 1/8000 en iso 3200 vs 6400. Afhankelijk van wat je doet is dit mogelijk niet belangrijk, dus dan zou je voor de goedkoopste kunnen gaan.
Echter, gezien het gewichtsverschil vermoed ik dat de goedkope van plastic is en de dure van metaal. En metaal is echt robuuster, dit kan er beter tegen als je de camera zou laten vallen. (Je denk dat je je dat niet zal doen... totdat het gebeurt!)

Plaats reactie