Overzicht

Bespreek de nieuwste camera's, de slimste aanschaf en de handigste features van je camerabody.
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Adri
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Overzicht

Bericht door Adri » wo 22 jan 2014, 15:53

Wie kan mij vertellen of verwijzen naar informatie over verschillende types camera binnen hetzelfde merk? Ik zoek eigenlijk een overzicht (document of site) waarin ik gemakkelijk de verschillen én overeenkomsten kan terugvinden van verschillende (spiegelreflex-)camera's van hetzelfde merk.
Hoe verhoud bijv. een Nikon 600D en 700D of een Canon type EOS 5D of 7D zich van elkaar en hun 'zusters'? Waarin zit de stijgende lijn? Welke 'oude' lenzen zijn nog te gebruiken bij 'nieuwere' camera's? Kan ik van de naam van het type-nummer al afleiden of het een APS-C/Four Thirds/FullFrame is?
Nu snap ik wel dat alles terug te vinden is met wat internet-speurwerk, maar heeft iemand een goed overzicht of website in de aanbieding?
Als ik voor mijzelf duidelijk heb wat ik aan specificaties wil kan ik zo gemakkelijker mijn keus bepalen en eventueel zien wat nog nét kan qua minimale voorwaarden en wat duidelijk beter of slechter (en daarmee waarschijnlijk duurder of goedkoper) is.

Tonny
Contacteer:

Re: Overzicht

Bericht door Tonny » wo 29 jan 2014, 23:10

Hallo Adri.

Heb je al eens gekeken bij snapsort.com? daar kun je bij 'compare' twee camera's naast elkaar vergelijken.
Ik hoop dat je er iets mee kunt.
Tonny
Met vriendelijke groeten,
Tonny Janssen

Adri
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Bericht door Adri » do 30 jan 2014, 11:46

Tonny,

Mooie site, erg nuttig en overzichtelijk. Op diverse punten kan je zien waar de verschillen (positief en negatief) liggen. Mooi gedaan.
Ook nuttig zou zijn (en feitelijk mijn vraag) een overzicht te hebben van de 'evolutie' van camera's van een bepaald merk en een vergelijk met de competitie. Is een Canon 60D beter of minder dan een 6D en hoe verhoud zich dan met bijv. Nikon exemplaren? Erg lastig natuurlijk want wat ik interessant vindt of belangrijk kan een ander weer minder waarderen.
Maar de site die jij noemde is inderdaad erg behulpzaam indien je al een idee of richting in gedachte hebt en wilt vergelijken. Bedankt!

Adri

Bericht door Adri » di 04 feb 2014, 13:15

Allen,

Ik heb inmiddels een mooie website gevonden: "dpreview.com". Vergelijken van toestellen, goed geschreven reviews en overzichten. Kijk er eens naar!

Plaats reactie