NIKON D300s of D700

Bespreek de nieuwste camera's, de slimste aanschaf en de handigste features van je camerabody.
timosterrenkunde

Re: NIKON D300s of D700

Bericht door timosterrenkunde » wo 10 feb 2010, 13:35

@ ruis.

Ik begin nu al langzaam wat opdrachten te krijgen. en ik hoop er over 2 jaar een groot deel van mijn inkomen te zijn.

ik weet heel veel af van camera's ik weet dat een D700 minder ruis heeft, alleen ik kan het niet zelf testen.

mijn vraag was dus bedoelt wat de beste oplossing nu is oftewel wat andere zouden doen als ze in mijn situatie zitten.

en als je een van mijn eigen reacties leest zie je dat mijn grootste probleem ruis is. een fullframe heeft minder last van ruis omdat de pixels groter zijn dan bij een DX chip.

dus vroeg me af of ik beter een D300s met een 24-120 VR lens zou kopen of een D700 body (of de opvolger ervan).

de rede omdat als ik een D300s met lens koop ik 2000 euro kwijt ben maar dan wel een redelijke VR lens heb.

Terwijl als ik een D700 koop alleen mijn huidige 50 mm 1.4G erop kan gebruiken.
ik denk dat het een D700 gaat worden met mijn huidige 50mm lens (alleen kijken of hij nog snel vervangen wordt door een opvolger dat zou me weer wat euros kunnen schelen)
@ ruis ik weet dat elke 2 jaar de body's vervangen worden (alleen gebruik je meestal je huidige body als backup body wanneer je een nieuwe koop.) dat zou betekenen als ik nu een body koop ik er ongeveer tot 2014 mee zou moeten doen

en ik heb
dit in tegenstelling tot de lenzen, deze zijn(zoals eerder beschreven) veel langer houdbaar..
er rekening mee gehouden daarom heb ik ook de 50 1.4G en niet de 35mm 1.8 gekocht omdat eenlens z'n 10 jaar mee moet gaan en een body een paar jaar.

Ik ben dus puur op zoek naar de beste oplossing voor de komende paar jaar.

PS (als ik niet zou kunnen fotograferen zou ik nu niet al aan mijn 3e bruiloft hebben ;) )

ruis

Bericht door ruis » wo 10 feb 2010, 16:56

Ja Timo,

Ik snap je probleem wel. Maar diep van binnen heb je al besloten voor een andere camera.

Het probleem van ruis is dat het meestal aan een slechte belichting licht. Je ziet het heel goed in middenpartijen, maar daar zijn hele goede goedkope oplossingen voor, zoals noise ninja. Scheelt een hele bak met geld.

Natuurlijk is het zo dat de D700 veel beter is, maar binnenkort schijnt er een D900 te komen (volgens internet geruchten) en dan is het balen als je net een D700 hebt, terwijl als je goed glas had gekocht, je de nieuwste camera en dus ook technologie had gehad. Kwestie van plannen.

Een oudere camera als back-up is leuk, maar in de praktijk loop je er nooit meer mee. Kan je hem beter verpatsen als je een nieuwe generatie aanschaft, bovendien als je echt "los" bent op een camera is het lastig om een andere er naast te houden.

Ik wil niet flauw doen, maarrrr 3 bruidsreportage's zeggen niks over de fotografie. Ik ken fotografen die iedere dag in de kranten staan en nog steedt op de P stand knipsen.

groet ruis.

JacTrum
Beheerder

Bericht door JacTrum » wo 10 feb 2010, 20:52

@ Aadicu: ik heb je een pb'tje gestuurd, maar ik kreeg de indruk dat dat niet goed werd verzonden. Je kunt me eventueel rechtstreeks mailen: jac@trumnet.com
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 /Nikon 2.8/24-70 /Nikon 2.8/105 Micro / Nikon 2.8 70-200 VRII / Nikon Speedlight SB 910 flitser

Plaats reactie