Wie kan mij een camera aanraden?

Bespreek de nieuwste camera's, de slimste aanschaf en de handigste features van je camerabody.
Plaats reactie
snapte

Wie kan mij een camera aanraden?

Bericht door snapte » wo 24 feb 2010, 13:48

Ik wil een point and shoot camera die verbluffende foto’s maakt. Ik zal hem gebruiken voor vakanties in de sneeuw of op het strand, maar vooral ’s avonds moet ie z’n mannetje staan. Ik wil dat de camera met weinig licht foto’s kan maken met een niet al te lange sluitertijd zonder flits. Ik wil dus niet allemaal van die korrelige foto’s. Hieronder heb ik de eigenschappen die ik in mijn camera wil van belangrijk naar minder belangrijk op een rijtje:
• Snelheid
o Aan zetten moet snel gaan
o Foto maken moet snel gaan
• Mooie foto’s met weinig licht (simpel in te stellen of automatisch)
• Wideangle lens
o Makkelijke landschappen op de foto
o Makkelijk dichtbij groepsfoto’s maken
• Compacte camera (dus geen spiegel reflex)

Al vast bedank voor jullie input!!

libeco
Contacteer:

Re: Wie kan mij een camera aanraden?

Bericht door libeco » do 25 feb 2010, 14:02

Ik vraag me af of er zo'n compactcamera bestaat, je eisen zijn behoorlijk pittig.

JacTrum
Beheerder

Bericht door JacTrum » do 25 feb 2010, 14:29

Ik wil een kleine auto, die van 0- tot 100 gaat in 8 seconde, bijna geen brandstof verbruikt en waar 4 mensen comfortabel in kunnen zitten :-)
Je vraagt dus nogal wat. Eigenlijk het onmogelijke. Heb je ook nog een prijs in gedachte? Anders zou je naar de nieuwe Olympus Pen camera's kunnen kijken ? Of naar de nieuwe Sony of de Samsung EX3 (Zie Photofacts)
In de populair geprijsde (< 300,-) camera's zit in geen geval iets als wat jij in gedachte hebt.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 /Nikon 2.8/24-70 /Nikon 2.8/105 Micro / Nikon 2.8 70-200 VRII / Nikon Speedlight SB 910 flitser

reinoud
Contacteer:

Bericht door reinoud » vr 26 feb 2010, 00:19

snapte schreef:Ik wil een point and shoot camera die verbluffende foto’s maakt.
De fotograaf is de enige die verbluffende foto's maakt. Goede fotografen doen dat zelfs met hun telefoon.

aradilon
Contacteer:

Bericht door aradilon » ma 01 mar 2010, 02:32

snapte schreef:Ik wil een point and shoot camera die verbluffende foto’s maakt. Ik zal hem gebruiken voor vakanties in de sneeuw of op het strand, maar vooral ’s avonds moet ie z’n mannetje staan. Ik wil dat de camera met weinig licht foto’s kan maken met een niet al te lange sluitertijd zonder flits. Ik wil dus niet allemaal van die korrelige foto’s. Hieronder heb ik de eigenschappen die ik in mijn camera wil van belangrijk naar minder belangrijk op een rijtje:
• Snelheid
o Aan zetten moet snel gaan
o Foto maken moet snel gaan
• Mooie foto’s met weinig licht (simpel in te stellen of automatisch)
• Wideangle lens
o Makkelijke landschappen op de foto
o Makkelijk dichtbij groepsfoto’s maken
• Compacte camera (dus geen spiegel reflex)

Al vast bedank voor jullie input!!
Als je mij je prijs kan zeggen kan ik wel eens kijken welke goed voor je is, zal waarschijnlijk een panasonic of een canon zijn, laat maar iets weten.

Plaats reactie