Camera Fujifilm FinePix S6500fd

Bespreek de nieuwste camera's, de slimste aanschaf en de handigste features van je camerabody.
walter

Re: Camera Fujifilm FinePix S6500fd

Bericht door walter » za 08 mei 2010, 19:50

OK Libeco, hiermee kan ik op stap, goed gewapend met wat nieuwe wijsheid. Hartelijk bedankt voor uw interessante en nuttige uitleg. Ik laat u nog wel horen wanneer ik mijn nieuwe camera heb en hoe mijn eerste bevindingen zijn.

Vriendelijke groet,

Walter

JacTrum
Beheerder

Bericht door JacTrum » zo 09 mei 2010, 23:51

Plezierig Libeco, dat je niet meteen voor een merk kiest. Ik ben zelf van mening dat Canon en Nikon niet voor elkaar onderdoen. Zoon Elja fotografeert met een Canon 5 MarkII, ik doe het met een Nikon D700 en ik denk dat dat camera's zijn die aan elkaar gewaagd zijn. Ook kwa prijs overigens (een kleine 2000 euro voor de body) Een hoop geld voor wie zich nog aan het oriënteren is. Ik geloof dat Sony tegenwoordig ook heel aardige full frame camera's heeft voor iets minder geld. Maar ook in de 'cropped' camera's vind je tegenwoordig al veel kwaliteit voor relatief weinig geld. Walter, blijf vragen stellen over wat je in je wensenpakket hebt en we zijn je graag van dienst!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 /Nikon 2.8/24-70 /Nikon 2.8/105 Micro / Nikon 2.8 70-200 VRII / Nikon Speedlight SB 910 flitser

timosterrenkunde

Bericht door timosterrenkunde » ma 10 mei 2010, 06:47

ik ben het helemaal met JacTrum eens.

ik zou zeker niet meteen een fullframe kopen, begin gewoon met een goede crop camera en een stel goede lenzen.

als je van nikon de D90 neemt en een 50 1.4G heb je voor nog geen 1000€ een mooie set.

een fullframe heeft als voordeel dat je beeld wat mooier is als je in hele donkere ruimtes fotografeerd.
dit omdat je minder ruis hebt, maar omdat je zwartwit fotografeert zal je juist een korel in je beeld willen hebben zoals bij de "ouderwetse rolletjes". en met een goedkope camera kan je zeker tot iets 800/1600 iso gaan zonder echt kwaliteit te verliezen.

Plaats reactie