systeemcamera versus DSLR

Bespreek de nieuwste camera's, de slimste aanschaf en de handigste features van je camerabody.
primefoto

Re: systeemcamera versus DSLR

Bericht door primefoto » di 26 jul 2016, 14:15

Hoe verscherp je de Fuji beelden in Lightroom? Dat is erg belangrijk voor het eindresultaat.
Beelden van een Fuji X moet je anders verscherpen!

Ga in Lightroom naar verscherpen en verscherp verder niet maar zet de detail slider op 80 tot 100%.
Vertel me dan nog eens dat een Fuji X niet scherp is. ;)

Je moet wel de juiste methode gebruiken omdat de sensor van een Fuji een andere indeling heeft.
Probeer het maar een keer.
Er zijn geen regels voor goede foto's, er zijn alleen goede foto's. Ansel Adams
FLICKR

GertS

Bericht door GertS » di 09 aug 2016, 16:48

Een wat late reactie, maar ik zie dit topic vandaag toevallig.
De Fuji X T10 zou niet onscherp moeten zijn bij hoge ISO. Heb je al geprobeerd de ruisreductie setting lager in te stellen. Ikzelf heb de reductie van mijn X T1 zo laag mogelijk. Je krijgt meer ruis maar zeker scherpere foto's.

RenéP

Bericht door RenéP » wo 17 aug 2016, 08:54

Waar het uiteindelijk om gaat bij een camera is de kwaliteit van de sensor die in de camera zit.
Een systeemcamera heeft de mogelijkheid om weer te geven hoe de foto er uit zit als je deze genomen hebt. Het histogram kan van tevoren worden bekeken (ook tijdens het maken van een lange tijdopname).
Een spiegelreflex is kwa principe totaal verouderd (letterlijk van de vorige eeuw).
In 2005 ben ik van SLR (Olympus OM1 en OM2) overgestapt op de DSLR (OM mft sensor). Voor mijn gebruik (afdruk maximaal 60x90cm) evenaarde de kwaliteit van de afdrukken al die van de SLR. In 2014 was de kwaliteit van de sensoren zo verbeterd dat ik ben overgegaan om de systeemcamera OM D E-M10.
Voor vergelijking van camera's is er genoeg te vinden om het internet, bijvoorbeeld depreview.
Geen moment spijt gehad van de aankoop van de OM-D E-M10.
Bijkomend voordeel: gewichts- en ruimtebesparing.

Plaats reactie