Canon 5D Mark IV of Leica Q mee naar Vietnam

Bespreek de nieuwste camera's, de slimste aanschaf en de handigste features van je camerabody.
Plaats reactie
Bert Schaeffer
Contacteer:

Canon 5D Mark IV of Leica Q mee naar Vietnam

Bericht door Bert Schaeffer » di 30 jan 2018, 15:14

Hallo,

Op dit moment fotografeer ik met de Canon 5D Mark IV met de nodige L lenzen, waarbij de 85mm 1.2 mijn favoriete lens is. Veelal fotografeer ik modellen, portretfotografie dus. Een heel gewicht, maar dan heb je ook wat ;)

Aan het eind van het jaar ga ik naar Vietnam, echter overweeg ik de Canon thuis te laten ivm. het gewicht en het 'het gezeul' in de warmte en hoewel ik ook de Canon G7 X Mark II heb en niet wil inboeten aan kwaliteit van mijn gemaakte foto's in Vietnam (het is immers niet naast de deur hé) overweeg een Leica Q aan te schaffen.

Immers daar we praten over bijna het zelfde aanschaf bedrag als van een Canon 5D Mark IV.
Heeft iemand ervaring met de Leica Q als reiscamera, de kwaliteit van de foto's en de mogelijkheden?

Graag hoor ik van je.
Grote groet tot vlot, Bert

reinoud
Contacteer:

Re: Canon 5D Mark IV of Leica Q mee naar Vietnam

Bericht door reinoud » di 30 jan 2018, 23:33

Mijn overweging is altijd: wat is het doel van de reis? Als ik ergens heenga met voornamelijk het doel met mooie foto's thuis te komen neem ik hele andere dingen mee dan als ik voor de reis zelf ga... Wil je het gevoel van de reis vastleggen, of continu aan het zoeken zijn naar mooie beelden?

En de vraag is of de technische kwaliteit van de foto's dan zo essentieel is. Voor veel vakantiefoto's vind ik mijn iPhone goed genoeg. Maar op een skipiste sta ik af en toe wel weer op een zwarte bückelpiste mijn fullframe DSLR met 70-200 f/2.8 te pakken.

Plaats reactie