Wie weet raad

Bespreek de nieuwste camera's, de slimste aanschaf en de handigste features van je camerabody.
Arthur

Re: Wie weet raad

Bericht door Arthur » za 25 sep 2010, 20:04

DavidH schreef:
Arthur schreef: Misschien is dat een trauma wat ik als kind heb overgehouden als ik met m'n Pa de sportvelden bezocht.
:lol: :lol: dat zou natuurlijk zeker kunnen!

Als je van te voren een doel hebt met fotograferen en je jezelf beperkt door het meenemen van alleen die spullen die je denk nodig te hebben, hoef je niets onnodig mee te zeulen (past het met een 18-55 lens nog in een kleine cameratas)
Het verplicht je ook tot anders denken met fotograferen.
Uitbreidingen kunnen met een dSLR ook gemakkelijker, denk ik. :)
O.K. ik denk dat ik er uit ben. Het wordt dus niet de Sony Nex maar een spiegelreflex, de keuze wordt toch bepaald door het bedieningsgemak van een dSLR. Iets eenvoudig veanderen bij de Nex gaat toch gepaard met het scrollen door menu's heen wat denk ik toch niet lekker werkt, en het nu nog beperkte aantal lensen voor de Nex. Tevens zou ik bij de Nex ook een zoom lens aanschaffen en dan past het geheel helemaal niet in je jas en wordt het toch iets van een rugzak, dus dat blijft het zelfde.

Nu wikken en wegen welke dSLR het zal worden, ik zit te twijfelen tussen een Canon of Nikon, dit zal denk ik meer een gevoels kwestie worden hoe het e.e.a. aanvoelt in de winkel en mogelijk de toepasbaarheid en functionaliteit van de lenzen die ik nog heb. Ik zal hier een ander Topic voor starten

DavidH
Contacteer:

Bericht door DavidH » za 25 sep 2010, 20:52

Nou, stap 1 gemaakt!
Maar een discussie over Canon of Nikon camera's, dat gaat een oneindige discussie worden... :?
Canon 50D | Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF | Canon 55-250mm f/4-5.6 IS | Canon Speedlight 430ex II
Flickr

libeco
Contacteer:

Bericht door libeco » za 25 sep 2010, 21:22

Om de discussie enigszins voor te zijn denk ik dat we wel kunnen stellen dat een Nikon of Canon niet 'beter' is dan de ander. De een heeft een voorkeur voor het ene merk, de andere voor het andere, maar kwalitatief zit je met beide goed.

Arthur

Bericht door Arthur » za 25 sep 2010, 22:25

libeco schreef:Om de discussie enigszins voor te zijn denk ik dat we wel kunnen stellen dat een Nikon of Canon niet 'beter' is dan de ander. De een heeft een voorkeur voor het ene merk, de andere voor het andere, maar kwalitatief zit je met beide goed.
Het is ook zeer zeker niet mijn bedoeling om hier een discussie te starten over beide merken want dat is niet mijn bedoeling. Ik denk dat de marktleiders (Canon,Nikon en mogelijk ook Sony) zeker geen slechte camera's maken en dat de keuze meer een gevoels kwestie zal worden en uit de Reviews die te lezen zijn op YouTube http://www.cameralabs.com is ook een heleboel uit te halen.

Plaats reactie