Dubio - Body of Lens

Bespreek de nieuwste camera's, de slimste aanschaf en de handigste features van je camerabody.
Plaats reactie
phils

Dubio - Body of Lens

Bericht door phils » di 28 sep 2010, 09:16

Hello

Ik zit een beetje in dubio... Ik wil graag investeren in betere kwaliteit van foto's en vooral beter kunnen fotograferen onder moeilijke lichtomstandigheden.
Momenteel in het bezit van een Canon EOS 450D met een 18-200 EFS lens.

Wat is nu wijsheid ofwel een 5D mark II (of andere goede canon body) of toch maar een nieuwe lichtgevoelige lens kopen. Op zich ben ik ook heel blij met mijn huidige 18-200 omdat je dan minder vaak moet wisselen maar een lens van canon dat lichtgevoelig is bestaat bij mijn weten niet?

Ik ben benieuwd wat jullie denken of wat wijsheid is.

Bedankt en groeten
Phils

JacTrum
Beheerder

Re: Dubio - Body of Lens

Bericht door JacTrum » di 28 sep 2010, 22:38

Het hangt er een beetje van af denk ik. Je moet eerst de keuze maken of je verder wilt met cropped cameras of full frame. Als je investeert in een Canon 5D mark II vraagt dat om andere objectieven dan je met cropped camera's nodig hebt. We hebben het dan overigens wel over substantiële bedragen...
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 /Nikon 2.8/24-70 /Nikon 2.8/105 Micro / Nikon 2.8 70-200 VRII / Nikon Speedlight SB 910 flitser

Pieter
Contacteer:

Bericht door Pieter » wo 29 sep 2010, 14:16

LENS!

ahum...sorry, dat flapte er even uit. Ik ben in het bezit van een 5dII en ik zou in jouw situatie altijd eerst voor een lens gaan. Om heel specifiek te zijn voor een 50mm 1.8 van ongeveer 100 euro. Als je daar een hele berg foto's mee hebt gemaakt kun je altijd nog besluiten wat je daarna doet. Een 450D is een hartstikke goede camera met een prima kwaliteit van foto's en een 18-200 lens kent relatief behoorlijk wat meer beperkingen dan je body.

En dit is ook maar een mening dus ik wens je succes met je keuze.
Gear is good, vision is better. David Duchemin

phils

Bericht door phils » wo 29 sep 2010, 18:37

Pieter

Bedankt voor de reactie maar welk merk stel je dan voor want ik vind dit een heel scherpe prijs.
Die van Canon gaan tot 300 euro... Waarom precies deze lens? Met 50mm moet je overal wel heel dicht bij komen.
Alvast bedankt voor de tip en reactie.

Bijkomend vraagje, welke lens gebruik jij en ben je tevreden over de mark II, je hebt de gewone 50d ook nog dacht ik die niet zo duur is in aanschaf.

Thx

P.

DavidH
Contacteer:

Bericht door DavidH » wo 29 sep 2010, 18:41

phils schreef:Ik wil graag investeren in betere kwaliteit van foto's en vooral beter kunnen fotograferen onder moeilijke lichtomstandigheden.
Dit probleem kan je het snelste (en ik denk ook het best) oplossen door een goede lichtsterke lens te kopen.
Je kan natuurlijk met een andere body (die meer ISO aan kan dan de 450) gaan fotograferen, maar het is de vraag of dat de kwaliteit van je foto's verbeterd...
Je geeft zelf aan dat dat nu juist de bedoeling is.
Canon 50D | Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF | Canon 55-250mm f/4-5.6 IS | Canon Speedlight 430ex II
Flickr

Pieter
Contacteer:

Bericht door Pieter » do 30 sep 2010, 16:47

http://www.cameratools.nl/CAEF5018-arti ... %20II.html deze lens bedoel ik Phils. Gewoon een heerlijke instaplens waarmee je uit je comfortzone wordt getrokken en waarmee je kan oefenen in weinig licht. Ze noemen hem ook wel de plastic fantastic, omdat hij licht en goedkoop is.
Wat voor lenzen ikzelf gebruik is niet heel erg relevant want ik kan me voorstellen dat ik een heel andere fotograaf ben dan jij, dus het gaat erom dat je zelf ontdekt wat je prettig vindt en wat je eraan uit wil geven.

tip: probeer eens een lens te huren of probeer er een paar uit in een winkel, dan weet je direct meer en hoeft je niet af te gaan op de (vertekende) werkelijkheid van iemand anders.

succes ermee!
Gear is good, vision is better. David Duchemin

phils

Bericht door phils » do 30 sep 2010, 19:17

Bedankt voor alle hulp en heb nog wat reviews gevonden en sample pics gezien, dat me weldegelijk heeft overtuigd.
en voor 100 euro zal ik geen financiële kater oplopen. Morgen heb ik ze in mijn bezit.
het enige nadeel is lees ik overal de harde bokah En dat ze eigenlijk pas vanaf diagfragma 2 of 2.4 echt scherp is.
we zullen zien en ik kijk er alvast naar uit.

Thx
phils.

DavidH
Contacteer:

Bericht door DavidH » do 30 sep 2010, 19:20

Veel plezier ermee Phils!
En laat eens wat resultaten zien.
Canon 50D | Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF | Canon 55-250mm f/4-5.6 IS | Canon Speedlight 430ex II
Flickr

libeco
Contacteer:

Bericht door libeco » za 02 okt 2010, 12:59

Een beetje late reactie, maar bij deze de vraag: zou je het verschil in kwaliteit zien tussen een 450D en een 5D door de 18-200? Ik vraag me af of dit het daadwerkelijke verschil is tussen de camera's met die ene lens. Het lijkt me dat de 5D mkII vooral beter is in snelheid, robuustheid, hogere ISO-waardes en dergelijke.

annoh

Bericht door annoh » do 18 nov 2010, 16:31

De keuze is eigenlijk een oneigenlijke keuze.

De sensorgrootte heeft te aken met je stijl van fotografie. namelijk het formaat van de sensor beplaat, samen met het diafragma, de scherptediepte. Heb je als stijlmiddel bij je fotografie het beperken van scherptediepte dan kom je uiteindelijk uit of FF camera.

Groet
Anno
www.camerastuffreview.com
Workshops portretfotografie en fotobewerking, fotoweken in Frankrijk en Friesland: http://www.annohuidekoper.nl

Plaats reactie