Een goede camera voor zomervakantie?

Bespreek de nieuwste camera's, de slimste aanschaf en de handigste features van je camerabody.
Plaats reactie
Sanne-46

Een goede camera voor zomervakantie?

Bericht door Sanne-46 » di 23 nov 2010, 10:43

Hallo allemaal,

Wie weet wat een makkelijke camera is, niet al te duur. Ik zoek echt een camera die mooie foto's maakt en ook dat de kleuren mooi zijn. Het hoeft niet erg professioneel. Dat technische van de camera ken ik allemaal niet zo goed. Dan heb ik nog een vraag; soms zie ik hele mooie foto's op het internet, bijv. een bloem en wat eromheen zit dat is vaag. ik heb gehoord dat je dat kan instellen, iets met scherpstellen? Wie kan mij uitleggen hoe zoiets werkt? Ook zoek ik een onderwater camera.. als iemand daar meer over weet dan hoor ik het graag!

Groetjes
Sanne

Eric

Re: Een goede camera voor zomervakantie?

Bericht door Eric » di 23 nov 2010, 20:51

Hoi Sanne, de mooie foto's, die maak je zelf, niet de camera. Je kan wel de mogelijkheden van een camera gebruiken om hetgeen je wilt weergeven, te benadrukken, bijvoorbeeld door een klein diafragmagetal te kiezen om de omgeving van die bloem onscherp te krijgen. Dit is voor nu even heel kort door de bocht. Als je moeite hebt met kiezen, zou je kunnen kijken op digicamshop. Je kan daar filteren op aanschafprijs en mogelijkheden van de camera.

JacTrum
Beheerder

Bericht door JacTrum » wo 24 nov 2010, 22:39

Dag Sanne. Het barst van de makkelijke camera's die niet al te duur zijn. Kies voor een bekend merk als Canon of Nikon en je hebt onder de 200 euro al een aantal mogelijkheden. Je andere wensen zijn daarmee wat in tegenspraak. Ik zou eerst proberen leuke foto's te maken met een volledig automatische compactcamera en na een tijdje eens na gaan denken wat je nog meer wilt.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 /Nikon 2.8/24-70 /Nikon 2.8/105 Micro / Nikon 2.8 70-200 VRII / Nikon Speedlight SB 910 flitser

Andy Aubri
Contacteer:

Bericht door Andy Aubri » di 07 dec 2010, 00:06

Ik zou kiezen voor een Olympus in die prijsklasse de kleuren zijn mooier vind ik.

Plaats reactie