Goede spiegelreflex voor beginners?

Bespreek de nieuwste camera's, de slimste aanschaf en de handigste features van je camerabody.
Kolmer77

Re: Goede spiegelreflex voor beginners?

Bericht door Kolmer77 » za 30 jul 2016, 23:42

Beste Primefoto,

Ik wil het graag netjes houden!
Dit is een vraag van Sabine, handel hier ook na.
De vraag is niet ik geef vaker advies dus ik ken het. Ik geef ook diverse workshops voor beginners die een srl aanschaffen en of willen. Maar alleen op de auto staan fotograferen. Dan kun je beter een normaal toestel aanschaffen.

Richt je op de vraag van de persoon en niet op continue, ik weet het beter toer!!

Kolmer77

Bericht door Kolmer77 » di 02 aug 2016, 14:42

Hoi Sabine,

Heb zelf een Nikon D5100 bevalt goed waar je lang mee kunt doen.
Ik ben nu bezig met een vervolg camera om diverse redenen een Nikon d750 of de nieuwe Nikon d500.

Dat is voor een beginner te kostbaar, en ik hoor veel positieve verhalen over de d7100 maar de D5100 die ik nu heb is ook zeker een goede waar je lang mee vooruit kunt.

Hou voet bij stuk met je budget, en spaar desnoods iets langer door.

Gr.
Roy

Luc Vancamp

Bericht door Luc Vancamp » wo 10 aug 2016, 11:02

Beste,

Misschien ook eens naar een systeemcamara kijken, wegens uw krap budget.

Maar ik raad vooral aan om een spiegelreflex in promo te kopen. Als een camera wordt vervangen door een 'nieuw model' wordt het 'oude' model aan superkorting aangeboden.

En ga vooral eerst naar school bvb volwassenonderwijs bvb CVO. 4 uur/week en in totaal 4 x 5 maaand.

Grtjes
Luc

reinoud
Contacteer:

Bericht door reinoud » wo 10 aug 2016, 11:21

Als je een krap budget hebt kun je beter een tweedehands kopen van het merk waarin je verder wilt gaan.

Een systeemcamera kiezen is een ander pad. Technisch zijn ze op een aantal vlakken prima vergelijkbaar met spiegelreflexen, maar een spegelreflex is meer een platform waarop je nog uitgebreid kunt verder gaan. Misschien komt dat ook wel met de systeemcamera's in de toekomst, maar die wereld is nu nog redelijk in beweging.

Kolmer77

Bericht door Kolmer77 » wo 17 aug 2016, 14:14

Hoi,

Dat kan ook, maar dan zit je weer aan de kosten.
Ik weet ook o.a. Een stuk van mij zelf dat je bij een goede zaak altijd terecht kunt voor advies, veel zelf proberen juist door fouten te maken.

En een aantal workshops volgen, is een stuk goed koper en leer je de basisbeginselen althans bij een goede. Ik ga graag naar Nebo regio Den Haag bv maar d'r zijn er meer.
En later heb ik mijzelf verdiept via diverse boeken en later weer een studie. Dus alles compleet en mijn eigen stijl ontwikkeld.

Eerst goed overwegen compact of redelijke srl camera. Hou je budget goed in de gaan, komt altij meer bij dan je denkt.

Ik ben benieuwd wat je aanschaf zal worden.

Mvg,
Kolmer77

Wolves fotografie
Contacteer:

Bericht door Wolves fotografie » di 23 aug 2016, 21:57

Wat komisch opeens weer allemaal reacties op een vraag uit 2011. Misschien dat Sabine na 5 jaar inderdaad wel opnieuw toe is aan een andere camera, maar dat geeft ze dan vast zelf wel aan. :lol: :lol: :lol:
Fotografie is de kunst van het kijken.

www.wolves-fotografie.nl voor al uw foto-opdrachten.
www.komfotograferen.nl voor cursussen, workshops en privé-lessen fotografie en/of fotobewerking.

Plaats reactie