Welke lens voor bruiloftfotografie?

Er zijn honderden verschillende objectieven te koop die behoorlijk kunnen verschillen in kwaliteit. Bespreek hier welk objectief jij nodig hebt..
reinoud
Contacteer:

Re: Welke lens voor bruiloftfotografie?

Bericht door reinoud » do 04 mei 2017, 12:17

dat hangt helemaal af van je fotostijl. Waarom denk je dat een bruiloft heel anders is dan andere documentaires of portretten die je schiet?

egerards

Bericht door egerards » di 09 mei 2017, 12:31

Hallo Bea, als je hebt over de Nikon 40mm, dan heb je zeer waarschijnlijk een DX camera van Nikon (D7X00 / D5X00 / D3X00) en is de 40mm lens een zeer lichte telelens. Op zich kan je daar een heel eind mee komen, maar als je met 1 prime-objectief alles wilt doen, dan zal je ook merken dat je tamelijk beperkt bent. Toen ik nog een Nikon D7000 had, heb ik eens een bruiloft geschoten met 17-50mm f/2.8 voor binnen en de (Nikon) 18-200mm voor buiten. Op zich lukte dat heel goed. M'n laatste bruiloft heb ik gedaan met een (Olympus) micro-fourthirds camera en een tweetal prime objectieven (25mm + 42,5mm). Vertaald naar het Nikon DX systeem, komt dat ongeveer overeen met 35mm en 57mm.

Inmiddels heb ik een lichtsterk zoom-objectief, te vergelijken met 17-55mm op DX.

Kort gezegd: ja, kan. Maar liefst aangevuld met een extra objectief.

vsfoto

Bericht door vsfoto » di 09 mei 2017, 20:05

Ik heb een paar bruiloften gedaan o.a. met een aantal van bovengenoemde lenzen. Ik kwam erachter dat ik elke keer weer teveel meenam.
Afgelopen weekend een trouwreportage gedaan op Ameland met Canon 7D Mark II met een Canon efs 18-135 lens. Met een flitser van het merk Godox, type V860II c met daarop een Magmod Maggrip en Magsphere. Godox flitser is uitgerust met een Li-ion batterij die naar de hele dag en avond te hebben gebruikt nog niet voor de helft leeg was. Wat een gerust gevoel is dat in vergelijking met AA batterijen.
Natuurlijk heb ik nog een 7D als reserve bij mij mocht de andere 7D defect raken met daarop een 2,8 lichtsterke zoomlens. Deze heb ik echter niet hoeven te gebruiken.
Canon lens kost denk ik iets meer dan 300 euro. Lees de reviews maar. Godox flitser incl. reservebatterij ongeveer 200 euro via Amazon.de. Magmod setje ongeveer 100 euro ook bij Amazon.de.
Wil je de flitser los van de camera gebruiken: Godox zender/ontvanger X1c voor 45 euro. Ontvanger zit al in de Godox flitser. Werkt perfect.

Veel succes met de trouwreportage.

TondeV

Bericht door TondeV » di 16 mei 2017, 11:42

Heeft Miranda ooit feedback gegeven?

Plaats reactie