Nikon 50mm f/1.8G of de Nikon 85mm f/3.5 Micro?

Er zijn honderden verschillende objectieven te koop die behoorlijk kunnen verschillen in kwaliteit. Bespreek hier welk objectief jij nodig hebt..
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
marcel78
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Nikon 50mm f/1.8G of de Nikon 85mm f/3.5 Micro?

Bericht door marcel78 » do 27 jun 2013, 10:27

Hallo,

Ik heb een Nikon D3200 met de kitlens 18-105mm. Tot nu toe een prima lens voor iemand die sinds oktober 2012 in de wereld van de digitale fotografie is gedoken. Echter na het lezen van veel boeken over fotografie en door het nu volgen van een cursus digitale fotografie wil ik meer.
Ik ben een nieuwe lens aan het overwegen en ik twijfel tussen twee lenzen, namelijk de Nikon 50mm f/1.8G of de Nikon f/3.5G Micro ED of beide.
Ik maak graag landschapfoto's, foto's van gebouwen, natuur, portretten, foto's mijn hond en ik wil graag close up foto's kunnen maken. Tevens maak ik vaak foto's in kerken waar je niet mag flitsen en mag ik graag foto's maken in klammen in Oostenrijk en Zwitserland. Buiten mijn standaard kit lens kan ik altijd terug vallen op de AF-S DX NIKKOR 10-24mm f/3.5-4.5G ED en de AF-S DX NIKKOR 18-300mm f/3.5-5.6G ED VR die mijn vader heeft.
Ik lees vaak dat iedere fotograaf de plastic fantastisch 50mm lens moet hebben, maar raden jullie aan? Beide lenzen aanschaffen of eerst de 85mm micro en later de 50mm lens?

Voor mijn standaard kit lens heb ik een set schroefbare filters, pola, nd en uv. Raden jullie ook een uv aan voor de lens die ik eventueel wil aanschaffen?

timosterrenkunde
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Nikon 50mm f/1.8G of de Nikon 85mm f/3.5 Micro?

Bericht door timosterrenkunde » do 27 jun 2013, 20:12

Nikon heeft ook nog een 60mm zit er mooi tussen in en heeft nanocoating en is later op FF te gebruiken.
Qua filter zou ik gaan voor de b+w nano 007 serie. Is alleen bescherming digitale camera hebben geen uv filter nodig.

reinoud
Contacteer:

Re: Nikon 50mm f/1.8G of de Nikon 85mm f/3.5 Micro?

Bericht door reinoud » vr 28 jun 2013, 20:48

ik zou gewoon geen filter nemen. Je lens kun je prima beschermen met een zonnekap.

Plaats reactie